Bukefalos 28 år!

personligt brev

Finns det inte sa att man kan googla efter en mall pa Svenska? Pa Engelska kan man googla efter, och hitta, en mall pa precis vad som helst, sa man har nagonting att focusera sina tankar runt. Det blir sa oandligt mycket lattare att skriva sitt eget "verk" om man vet hur andra har skrivit och vilken 'ton' som gar hem.
Det finns massor med mallar, men man måste ju ändå modifiera dem och få ur sig ord till dem.
Och då kan man välja att göra det stelt eller mindre stelt.
 
Oh ... okay. Jag brukar alltid lasa igenom nagra mallar sa jag far till 'tonen' sa min hjarna 'staller in sig' pa ungefar vad jag ska skriva. Sedan skriver jag min egen variation med mina egna ord.
 
Jag tycker absolut att man kan skriva ett personligt och lite humoristiskt brev. Finns ju inget tråkigare när man anställer att läsa brev efter brev som är stela, skrivna i samma mall och säger noll och nada om personen som söker. Sen får man ju såklart anpassa sig lite efter jobbet man söker också.
 
Oh ... okay. Jag brukar alltid lasa igenom nagra mallar sa jag far till 'tonen' sa min hjarna 'staller in sig' pa ungefar vad jag ska skriva. Sedan skriver jag min egen variation med mina egna ord.
Jag har använt mig av mallar för att få ett hum om vad som bör vara med. Men det spelar liksom ingen roll i mitt fall när orden vägrar komma.

Igår började jag på ett brev och kände för att skriva på ett något annorlunda sätt än jag gjort tidigare, jag funderade bara på om det skulle anses vara okej eller om jag skulle skriva om det.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har hittat ett jobb som skulle passa mig utmärkt i kombination med studierna men jag är lite fundersam på delen med personligt brev...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Det finns många trådar om detta, men min sökning gav inget svar på just den här frågeställningen. Jag har hittat ett jobb att söka (vet...
Svar
17
· Visningar
1 240
Senast: ameo
·
Skola & Jobb Jag har sökt en tjänst på ett stort företag, tjänsten är kvalificerad och relativt nischad. Jag tycker själv att jag har relevanta...
2
Svar
28
· Visningar
1 829
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Hur inleder ni era personliga brev när ni skriver dem? Med inledningen menar jag egentligen mest de två första meningarna. Tycker det är...
Svar
10
· Visningar
2 375
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp