Bukefalos 28 år!

Perugino xx (USA)

carambawinnie

Trådstartare
Skulle gärna vilja veta lite mer om honom, nån som har koll på hur han gått?
Nån som har en avkomma efter honom?

Vill gärna ha info om dessa hingstar också om nån har:
Red Sunset
Danzing
 
Sv: Perugino xx (USA)

Vet inte så mykcet om själva Perugino.. men vet däremot att hans avkomma Peruginos Flyer som stod hos Tandari och var ritkigt bra en säsong är efter honom... an var då dum som fan i huvet.. Och då menar jag DUM! *hata hästen*
Men hans avkommor springer bra. En till häst El Gouna stor hos Bodil Hallencreutz (nått).. han startar fortfarande och han är oxå bra.

Danzig vet jag itne så mycket om. Men han är farfar till Be My Chief. Och Det finns massor med Be My Chief hästar. Så han måste ha varit bra.. Dock så är Be My Chief hästar (de flesta) dumma i huvet.

förresten så var Danzig obesegrad när han startade :)
 
Sv: Perugino xx (USA)

Dock så är Be My Chief hästar (de flesta) dumma i huvet.

Eh? :crazy: Kan jag nog inte hålla med om, vi har tre i stallet och alla är jättetrevliga. Var busiga att ha göra med som unghästar och har inte gått särskilt bra på banan, men de är definitivt inte "dumma i huvet". Individer med humör, JA, men supetrevliga! :love:
 
Sv: Perugino xx (USA)

Har ridit två Perugino avkommor. Väldigt fina hästar men med en tendens att bli väldigt "döa" i munnen när de la den sidan till. Kunde rida dem på ett finger i vanliga fall men hände det något så kändes det dom att sätta tyglarna i en vägg.... De kom dessutom från olika ställen (en svensk inriden och den andra från england tror jag) så kan inte skylla på något sådant. Stor fin markvinnande galopp hade båda. Lite veka framben bara. Båda hade lite dåliga kotor och den ena fick dessutom "senor" på båda fram :( Psyket var som natt och dag på dem.

Det var vad jag kunde komma på just nu.
 
Sv: Perugino xx (USA)

Hej hopp!
Lite gammal tråd men jag har en avkomma till Perugino.
Min häst har gått på banan i olika länder men han ville ha korta distanser, det var han bäst på, när han importerades till Sverige så fanns det inga distanser som passade honom så då ville dåvarande tränaren sälja han som hobbyhäst så nu har jag honom, eller min arbetsgivare äger honom men jag rider, tränar och tävlar på honom. Han går lb i dressyr och 1 meter i hoppning och ska starta fälttävlan så småningom..

Han är förövrigt ALDRIG hård i munnen och jätte snäll i både hantering och ridning! =)

Hoppas du ser det här även om tråden är gammal..
 
Sv: Perugino xx (USA)

Vi har :love: PERUGINOS FLYER :love: :bow:
En absolut UNDERBAR häst,pigg glad positiv,superfin att rida,ALLTID arbetsvillig och samarbetsvillig.Han har ALLT man vill ha hos en GALOPPHÄST.
NATURLIGTVIS måste man KUNNA RIDA för att uppskatta en känslig arbetsvillig häst.
Är man inte så duktig är det naturligtvis LÄTT och SKOJIGT att rida en mer ridskolebetonad häst som är lite okänslig i truten och allmänt avdödad:idea:
 
Sv: Perugino xx (USA)

På vår ridskola så har vi hans avkomma Melvin (Som tidigare hette General Life "Generalen"). Tidigare galopphäst med nu bara promenadhäst. Perfekt för både barn och vuxna =)
 

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 447
Senast: Lea88
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 018
Senast: TinyWiny
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 422
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
826
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp