Bukefalos 28 år!

Är omkullblåsta soptunnor ett mått på storm så har jag det körigt många gånger per år :D
Mina välter om det blåser mer än 16-17 m/s har jag konstaterat. Det gör det ofta här. Locket på källsorteringstunnorna är så stort att blåser det upp blir det för stort vindfång 😅. Annars så blåste det lite och snöade i går men inte speciellt halt eller svårt att ta sig fram i. Så självklart totalt trafikkaos överallt 🙃
 
Skönt att jag avbokad tandhygienisten. Ingen hysteriskt storm, men yrsnö och säkerligen halka kör man ju inte i om man inte måste.
 
Jag har precis fått uppdatering om att vägen jag måste köra till barnens skola har drivsnö, yrsnö och är mycket hal så trafiken går mycket långsamt. Eftersom jag har semester och barnen endast ska ha filmmys med fika i skolan så kommer jag inte ge mig ut på vägarna.
 
Insnöad och vräker ned fortfarande, blåser rejält och nyss tredje strömavbrottet denna morgon.

(Måste vara för att jag ännu inte betalat ännu högre nätavgifter som kommer 1 januari. De har nog inte höjt tillräckligt trots rejäla årliga höjningar och Sveriges högsta avgifter bland alla bolag, pengarna räcker inte till investeringar stod det i brevet. Men tur att de räcker till enorma vinstutbetalningar till ägarna i alla fall!).
 
Det är, även med Malmömått mätt, blåsigt ute. Nöjde mig med en kortare runda inne i city med hundarna. Någon omkullblåst gran på gågatan, några välta cyklar och skyltar men inte så mycket mer. Mina ”modiga” hundar uppskattade inte den stora flagga som satt uppe och slog i vinden.
 
Inte helt lätt promenad till centralen, blåser fortfarande rejält. Men tror det kommer gå rätt smidigt till jobbet, blir en omväg men första tåget avgick i tid, bara en sån sak 😂
 
(Måste vara för att jag ännu inte betalat ännu högre nätavgifter som kommer 1 januari. De har nog inte höjt tillräckligt trots rejäla årliga höjningar och Sveriges högsta avgifter bland alla bolag, pengarna räcker inte till investeringar stod det i brevet. Men tur att de räcker till enorma vinstutbetalningar till ägarna i alla fall!).
Ja, från och med den 1 januari kommer säkerligen ALLT att bli så mycket bättre (obs! ironi :D)...
 
Hos mig har det kommit 15-20 cm snö sedan igår eftermiddag. Som tur var är jag hemma sjuk, hade inte orkat skotta min väg så jag kom till jobbet. Tog området vid soptunnorna nu eftersom jag har soptömning idag och snön var helt sanslöst tung. Får ta det i etapper.
 
Här har det snöat sen igår kväll men nu verkar det ha slutat. Ska komma mer på söndag. Här är blåsigt och så otrevligt som det kan vara just när det snöat och blåser massor... Inte värre än en annan dag med skitdåligt väder. Gick bra att köra till jobbet, slirigt på vägarna men med anpassad fart så gick det utan problem.
 
Det var tydligen väldigt besvärligt i Malmö igår. Folk blåste nästan bort och julgranen på torget blåste omkull 🙃
 
Många olyckor här i Östergötland hörde jag imorse. Mycket tung snö och blåst. Inte plogat på mindre vägar.
 
Här blåser det och har kommit ett liiiiite snö. NÖ Skåne. Såg inte ut som om något fallit i skogen där jag gick i morse. Förra stormen tog en del träd här. Det var rejält oväder igår kväll hälsade min partner som bor strax söder om Malmö.
 
Det var tydligen väldigt besvärligt i Malmö igår. Folk blåste nästan bort och julgranen på torget blåste omkull 🙃

En julgran på ett torg. Tro det eller ej, men Malmö har fler! Tyckte inte det var så farligt faktiskt. Har varit med om betydligt värre. Segt för folk som skulle till Kastrup däremot.
 
Utkanten av sydsvenska höglandet. Det yr runt något vitt klet. Ungefär 15 m/s i byarna.

1000005031.jpg
 
Tycker det ser ganska lugnt ut i Uppsala iaf. Blåser en del men inte så mycket snö (än). Velar kring om jag ska åka till hästarna imorgon eller inte. Jag vill inte köra om det är massor med dårar ute (5,5 mil enkel väg) och hästarna bryr sig inte ett dyft om jag inte kommer. Men känner mig som en dålig matte. :crazy:
 
Så här säger de om Skåne idag: "Det kommer i alla fall vara jobbigt att cykla och man kommer inte kunna gå omkring med uppfällt paraply". Låter inte så dramatiskt. Men det blåser en hel del. Jag hade tänkt åka ner till stan och fixa julklappar och annat men funderar på att vänta tills imorgon när det lugnat sig. Får se.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
811
Skola & Jobb Jag har suttit i princip hela dagen och försökt jobba. Försökte starta på allvar för snart två timmar sedan och jag har knappt fått...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 087
Senast: Sel
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
813
Senast: Mint
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
928
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp