Pinsamma saker man gjort

Rosett

Trådstartare
En gång när jag hade bråttom iväg så slängde jag av mig pyjamas och drog på kläderna, rusade iväg ut. Kände att nåt irriterade vid benet men tänkte inte på det. Efter några steg kollade en tjej konstigt på mig. Det där vid benet kändes en gång till, jag kollade ner och hoppsan det var visst pyjamaströjan som hängde från midjan. Fiskade snabbt upp den och stoppade ner den i ryggsäcken.
Det var säkert ingen mer som såg. :cool:

En annan gång var jag nära att gå ut på stan med öronproppar. Upptäckte det som tur var i hallen. Puh.

En tredje gång var på lågstadiet tror jag. Jag och en klasskompis gungade i lekparken när Ulla (personal) gick förbi längre bort. Jag skrek allt vad jag kunde: "ULLA, BULLA, KULLA, KNULLA!!!!!" (Jag visste inte vad knulla betydde då). Oops. :o

Några gånger har jag gått ut på stan med veck efter kudden på kinden. Vadå sovit länge? :angel:




Kommer inte på något mer just nu men vill gärna läsa om era pinsamheter. :p
 
Det första som dyker upp i huvudet var när jag gick med mysbyxor över träningsbyxorna, vilket jag brukar göra - så just DET är inte konstigt. Gick igenom ett stoooort köpcentrum i alla fall på väg till gymmet.
Helt plötsligt var det en dam som gav mig en "uppmärksam" blick och ett litet, diskret, leende...mysbyxorna hade halkat ner... :o träningstightsen jag hade under var i ett otroligt halkigt material, men det tänkte ju inte jag på, förrän det var för sent... :rofl:
 
Det här med mysbyxor får mig att tänka på något som jag inte gjort ännu men är rädd att jag kommer att göra. Brukar duscha och sätta på mig jobbtröja innan jag går och släpper ut hästarna. Men jobbyxorna vill jag ju inte ska bli smutsiga så jag drar på mig ett par gamla mysbyxor. Sedan byter jag byxor innan jag kör. Det har funkat bra hittills men jag misstänker att jag någon gång kommer att vara halvvägs till jobbet när jag kommer på att jag fortfarande har på mig mina smutsiga stallbyxor... ;)
 
Ovan kvinna i medelåldern springer på löpbandet på gymmet, blir varm och ska ta av sig tröjan. Vad kan gå fel? :D

He, he, jodå så atte... Jag råkade trilla lite och fastnar mellan väggen och rullbandet med mina ben pressade mot bandet. Benen får sakta skinnet avslipat medan jag desperat försöker krångla mig ur den tighta tröjan. I huvudet fastnar en tanke om att "bara ingen ser, bara ingen ser och märker något" och när jag äntligen lyckats krångla mig ur tröjhelvetet slänger jag iväg den och kastar mig upp på löpbandet igen. Springer snabbt och alert med höga knän medan jag försöker låtsas som att ingentin har hänt och att det inte rinner blod nerför benen och ner i skorna. Märker att ngt inte är som det ska men fortsätter ta i ordentligt.... tills jag noterar att jag står och springer på stället. Löpbandet hade stannat av sig själv och där står jag och dumspringer med höga knän. Jag stannar. Och dör en smula. Dör lite till. Och försöker se ut som att det är precis så man ska göra när man löptränar på band. Det är det förstås inte, så jag försöker gå därifrån, lite nonchalant, som att "jag är nu färdig med mitt pass, tacksåmycket, jag skulle precis gå av, ingenting har hänt, fortsätt cirkulera". Det går så där. Jag går genom hela gymsalen och hör en tjej som försöker dölja att hon fnissar obehärskat. Och där någonstans inser jag att gym inte är min grej, redigt, så jag gick liksom inte dit fler gånger.
 
Ovan kvinna i medelåldern springer på löpbandet på gymmet, blir varm och ska ta av sig tröjan. Vad kan gå fel? :D

He, he, jodå så atte... Jag råkade trilla lite och fastnar mellan väggen och rullbandet med mina ben pressade mot bandet. Benen får sakta skinnet avslipat medan jag desperat försöker krångla mig ur den tighta tröjan. I huvudet fastnar en tanke om att "bara ingen ser, bara ingen ser och märker något" och när jag äntligen lyckats krångla mig ur tröjhelvetet slänger jag iväg den och kastar mig upp på löpbandet igen. Springer snabbt och alert med höga knän medan jag försöker låtsas som att ingentin har hänt och att det inte rinner blod nerför benen och ner i skorna. Märker att ngt inte är som det ska men fortsätter ta i ordentligt.... tills jag noterar att jag står och springer på stället. Löpbandet hade stannat av sig själv och där står jag och dumspringer med höga knän. Jag stannar. Och dör en smula. Dör lite till. Och försöker se ut som att det är precis så man ska göra när man löptränar på band. Det är det förstås inte, så jag försöker gå därifrån, lite nonchalant, som att "jag är nu färdig med mitt pass, tacksåmycket, jag skulle precis gå av, ingenting har hänt, fortsätt cirkulera". Det går så där. Jag går genom hela gymsalen och hör en tjej som försöker dölja att hon fnissar obehärskat. Och där någonstans inser jag att gym inte är min grej, redigt, så jag gick liksom inte dit fler gånger.
:rofl::rofl::rofl:
 
På tal om att tappa byxor. Min hund brukade dra av mig byxorna när hon blev uppspelt som unghund. Mjukis byxor lyckades hon dra ner både på stan och på träning. Hon har även kommit med mina allra finaste mens trosor när jag var nitton år och träffade en ny kille. Kom bärande med dom dieekt ur tvätt korgen . Glatt pratande och ville ha dragkamp med killen om mina vackra trosor. Själv kan jag inte komma på något pinsamt jag gjort för tillfället :p
 
Så pinsamt vet jag inte om det var, men det såg nog roligt ut:
Jag gick på gympa (Friskis & svettis). Gör en rörelse i ring där man gör två hopp på ena benet (med det andra uppdraget med 90 grader böj i knät). Sen växlar man hoppben. Jag har inte så lätt med koordination alltid så helt plötsligt slår det slint hjärnan och i en växling låter jag det böjda benet fortfarande vara böjt och drar upp även det andra. Det resulterar ju i att det inte finns något ben att hoppa på och jag dråsar i golvet :D.

Jag råkade göra ett klavertramp på jobbet: hamnar på en tillställning bredvid en chef från en annan avdelning. Jag har inte varit så länge på arbetsplatsen men vet vem hon är, hon säger dock att hon inte sett mig tidigare. Jag säger då "det är ju för att du syns mer" (hon har varit på podier vid några större möten) men inser direkt när orden kommit ut att det inte blev helt bra (hon är mycket överviktig och jag smal). "I din roll" la jag till i efterhand men vet inte om det hjälpte :o
 
Jag var på ge-kås en gång och står vid läsken. Plötsligt rullar en 1,5 liters cola ner på golvet och exploderar över mig.
Hela jävla butiken glodde på mig, som dessutom var genomblöt :o
Försökte gå därifrån lite snyggt utan att någon skulle se mig men jag lyckades inte :p
 
Jobbade en gång i kontorslandskap och ser på telefonen att en kollega tvärsöver rummet ringer till mig på telefonen. Jag tittar mot henne och svarar något i stil med "men vad fan är DU för latmask då!" och ler stort mot henne samtidigt. Hon ser mig men avståndet är så pass stort att hon inte hör mig annat än i telefonen...... trodde jag. Hon ser lite desperat ut, pekar på sin telefon och på min och gör en gest i luften.

Och DÅ inser jag att det är en överkoppling av ett annat samtal hon gjort! Lägger på min jobbröst och säger bara i telefonen "Välkommen till XXXX, det är Björk Björksson." och låtsas som ingenting. Kunden framförde sitt ärende och lät inte alls störd. Jag hoppades att kunden trodde att jag pratade med någon annan (vilket jag ju faktiskt gjorde) och inte att det var så jag svarade i telefonen.
 
Alltså.. Jag har haft massor med drömmar att jag glömmer klä på mig kläder och går omkring naken på jobbet. Finns det någon som faktiskt har gjort den missen eller är det bara nåt man är rädd för?
 
Jag drömde ofta så under tonåren; att jag glömt kläderna och upptäckte det i skolan när jag stod framme vid katedern och vässade pennan. Jag har läst att det ska bero på någon slags rädsla för att göra bort sig på något sätt.
 
Alltså.. Jag har haft massor med drömmar att jag glömmer klä på mig kläder och går omkring naken på jobbet. Finns det någon som faktiskt har gjort den missen eller är det bara nåt man är rädd för?
Jag har drömt att jag låg naken på en trappa utanför Konsum i min hemby, på ledstången liksom. Min farbrors fru och mina kusiner kom ut från affären och tittade ogillande på mig.
:wtf:
 
Jag glömmer ofta att ta av de där blåa skoskydden. Är väl inte så pinsamt, men skäms ändå lite varje gång jag upptäcker det.
 
Ehrm... Jag hade problem med min mens i ungdomen... Vansinnigt riklig, och så vansinnigt oregelbunden på det, kunde vara helt frånvarande flera månader i sträck och kom sen helt utan förvarning, ofta utan att öht märkas innan jag såg eller kände att det var blod i trosorna.
En gång kom den självklart mitt i en mattelektion. Självklart utan att jag märkte något utan jag gick iväg på en bensträckare utan att märka nånting då heller. Kom tillbaka och upptäckte blod på stolen, då gick det upp för mig som nyss knallat runt i skolan, självfallet i gråa byxor som då självklart fått en mörk fläck i arslet. Längst fram i klassrummet satt jag förstås också! Så vad gjorde jag? Ptja jag slog mig ner och låtsades om ingenting och stannade kvar där.

Efter lektionen spurtade jag därifrån och drog på rena kläder och sådär, hade inte en tanke på stolen. Kruxet var väl mest att vi senare under dagen skulle ha en svensklektion i samma klassrum. Kan ju säga som så att det pratades en del om den där blodiga stolen som jag innerligt hoppades att ingen fattade att jag var orsaken till :o
 
När jag vaknade med en vansinnig värk i ena ögat, det kändes som att nån satt och pickade med en ishacka eller nåt varje sekund, så insåg jag att det här får jag ju åka till vårdcentralen med. Men jag kunde absolut inte öppna ögat och var enormt ljuskänslig det gjorde apont rent ut sagt så jag tog första bästa tröja och byxor. Även om jag hade syn på ett öga så var det svårt att kika med ett öga och jag hade så ont att fokuset inte var det bästa. Min man var på kurs i en annan stad givetvis.

Jag åker först till vårdcentralen, buss för jag kunde ju inte köra, där får jag remiss till ögonakuten på sjukhuset. När jag börjar få tillbaka lite ledsyn igen så ser jag att jag har mannens tröja på mig ut och in och ett par mysbyxor som jag hade haft kvällen innan som jag lyckats dra på mig bak och fram. Måste vara den roligaste klädseln jag gått runt med ute, hade dessutom solglasögon p.g.a. min ljuskänslighet så ja det såg lustigt ut även om jag inte kunde hjälpa det. Det visade sig att jag hade fått sår på hornhinnan och det blev bra så småningom med diverse olika salvor att lägga i ögat en tid framöver.
 

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 853
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp