Pinsamma saker man gjort

Var på konferens i utlandet. Bodde hos en sträng dam som påtalade att grannarna i närområdet absolut inte fick störas (boende via airbnb).

Allt avlöpte väl de första dagarna. Sedan skulle jag bara ta ett glas vin en kväll, och då jag feströkar tänkte jag att jag för en gångs skull ta en cigg. Jag går ut i den svala sensommarkvällen och iväg en bra bit, för att inte störa grannarna eller den stränga damen.
Sagt och gjort, ut och iväg, tänder ciggen - och inser i samma stund att porten ju går i lås och att nycklarna är inne på rummet! :nailbiting:

Utelåst i utlandet utan varken jacka, mobil eller pengar. :up: Stränga damen bor dessutom på andra våningen. Om jag på nåt vis påkallar hennes uppmärksamhet så blir grannarna garanterat också uppmärksammade.

Sen ser jag att balkongdörren däruppe står på glänt, och balkongen ansluter ju till köket som är tänt. Toppen, kanske kan jag klättra upp helt supertyst, gå in via köket och sedan smita in på rummet utan att nån märker nåt. :idea: Det ser ju lättklättrat ut härifrån, om man kan sin stamklättring (här nånstans borde jag förstås ha anat oråd, men ett glas vin kan göra märkliga saker med omdömet...)

Jamenvisst, klättrandet gick fint och tyst. Jag landar smidigt som en katt :D på balkongen. I denna sekund är jag fantastiskt nöjd med min snilleblixt.
Jag kikar in genom fönstret för att kolla om kusten är klar för att smyga förbi. Stor fasa uppstår: Hennes kök såg ju inte ut såhär, inte alls faktiskt! :eek:

Kurar ihop på balkongen och överväger mina alternativ, nu har jag lyckats sätta mig riktigt i klistret.
Jag sitter alltså på hennes grannes balkong, listar jag ut, och grannen ser uppenbarligen på TV ett rum bort från köket. Ned kommer jag inte, om jag inte hoppar. Jag kan ju inte gärna sova på balkongen heller.

Den enda vägen ut är att fortsätta framåt. Jag tar skorna i handen och smyger genom köket och till ytterdörren. Öppna går tyst och fint, men stängandet orsakar ett öronbedövande brak (troligen inte, men här är jag lätt stressad!). Jag springer i struplästen genom trapphuset och hinner precis stänga dörren om mitt rum innan grannen öppnar och kollar vad sjutton som pågår.
Summa summarum så tyckte stränga damen att jag var en exemplarisk gäst i slutet av min vistelse, och jag lärde mig att portar ibland går i lås och att det är bra att ha med sig nycklarna! :rofl:
 
Det här hände för massa år sen, när min syrra var liten. Min pappa tycker det är himla roligt att driva och småskoja med barn. Han blir snabbt en favorit.
Så han lurade i min syster att gravida kvinnor hade sån stor mage för att de svalt en fotboll. Tyvärr var min syrra ganska utåtriktad så en dag när de var på konsum, i en liiten håla där alla känner alla, så gick min syrra snabbt fram till en gravid kvinna och sa:
"Jag vet vad du har gjort jag. Du har svalt en fotboll"
Min stackars mamma som var med då höll på att skämmas ihjäl.
 
Kom på två min pappa lyckats med när vi var små:
Ena gången var vi i "storstan" för att shoppa lite. Jag och syrran skulle få en cola, men pappa ville absolut öppna den för annars skulle vi smutsa ner oss. Sagt och gjort, pappa öppnar colan som då sprutar överallt. Pappa blir genomblöt. SÅ han fick köpa ny skjorta innan vi kunde påbörja vårt stadsäventyr *s*

En annan gång var på västkusten på semester. Vi skulle köpa korv och vid kiosken stod en skylt som varnade för fiskmåsarna. Pappa förmanade oss barn att vara försiktiga och hålla oss under taket. Så skulle han stoppa plånboken i fickan samtidigt som han höll korven med andra fickan. Direkt kom en mås bakifrån, dök över axeln, snodde korven ur korvbrödet och satte sig och slukade korven hel några meter bort. Sen ner i vattnet för att skölja ner den. Gissa om min pappa fortfarande får höra det
 

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 876
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp