Bukefalos 28 år!

plastrong? måste?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: plastrong? måste?

Sara Bengtsson gav mig svaret.
det står även på SvRF:s hemsidan att hon är ansvarig för:
Fälttävlan, dressyr, allmänna sportfrågor

Och nej, det tolkar jag inte som om att hon varit med och skrivit TR, men ändå.
Klart att det skall vara rättvist och lika för alla i hela landet. TR ska ju alltid följas.dumt är ju bara att det svarar något annat än vad som står i TR..beroende på vem man frågar. som du säger så kan detta inte tolkas så olika..
Men hon sa "jag ska kolla i TR, vänta lite.." o så gick hon iväg och dubbelkollade m annan person under samtalet. som också bekräftade att plastrong inte behövdes.så ja..

får väll köpa en plastrong helt enkelt...men det är en dumt att dom inte ändrat i TR, jag menar hur mkt påverkar det ritten om jag har en plastrong eller inte!?!
 
Sv: plastrong? måste?

Hepp, klipp direkt taget från Svenska ridsportsförbundets hemsida, Förtydliganden och justeringar i Tävlingsreglementet 2003

(http://www.ridsport.se/trandra.htm)

Mom. 370 Klädsel
Uppräkningen skall vara som följer:

Fritidsjacka/tröja eller Ridkavaj. Vid Nationella och högre tävlingar krävs Ridkavaj.
Ridbyxor
Polotröja eller skjorta med krage. Vid nationella och högre tävlingar krävs slips till skjorta med traditionell krage.
Ridstövlar eller jodphursskor med shortchaps i samma färg och utan fransar. Vid elittävling krävs ridstövlar.
Hjälm, av Konsumentverket testad och godkänd, med hakbandet i funktion, skall bäras vid all ridning på tävlingsområdet.


Kikade även på ändringar för 2004, men där stod det inget om klädsel.

vad jag kan läsa utifrån det, så kan du ha polotröja eller skjorta, utan slips eller plastrong.
 
Senast ändrad:
Sv: plastrong? måste?

Youma, nu tänkte du nog fel. Det du klippt in gäller på hoppning.
Tråden handlar om dressyr och i dressyr-TR så står det: "ljus polotröja eller ljus skjorta med vit slips eller vit plastrong."
Det gäller på alla tävlingar, oavsett nivå (utom klubbtävling där arrangören själv bestämmer).
 
Sv: plastrong? måste?

Du har rätt.. :( satt å tittade , och insåg att jag hade läst på fel ställe.

Men- det du skriver skulle jag tolka som antingen polotröja, eller skjorta med slips och plastrong. Alltså ingen plastrong eller slips till polotröjan.
 
Sv: plastrong? måste?

Korrekt, plastrong/slips till skjorta, oavsett modell, ingen plastrong/slips till polotröja.
Och det skrev jag också i mitt första svar i denna tråd (inlägg nr 6)
 
Sv: plastrong? måste?

Även om du säkert kan skita i plastrongen och ha vilken färg som helst på ridbyxorna (fast domarna gillar det nog inte :crazy: ) så är väl en stor grej i dressyren att det ska se snyggt och "städat" ut...
Så det bäst är väl att bara ha svart kavaj med tävlingsskjorta, ljusa ridbyxor och plastrong... eller?
 
Senast ändrad:
Sv: plastrong? måste?

_underbarn_ skrev:
Även om du säkert kan skita i plastrongen och ha vilken färg som helst på ridbyxorna (fast domarna gillar det nog inte :crazy: ) så är väl en stor grej i dressyren att det ska se snyggt och "städat" ut...
Så det bäst är väl att bara ha svart kavaj med tävlingsskjorta, ljusa ridbyxor och plastrong... eller?

hrm... snyggt och "städat". Meningarna är nog delade MEN vill du inte bli mobbad p.g.a klädseln så välj svart el mblå kavaj, rätt hjälm, plastrong och vita ridbyxor och givetvis vitt schabrak. Och du för allt i världen ha inte en hoppkavaj! Så kanske du kan smälta in :angel:
 
Sv: plastrong? måste?

men alltså, en tävlingskjorta med "ståkrage" ser ju faktiskt ut som en polotröja - så vad skiljer en polotröja från den egentligen? Materialet? För de ser ju i princip likadana ut.
 
Sv: plastrong? måste?

_Peplis_ skrev:
säger som fio, för jag har iaf tävlat med det...och ingen har sagt något! Krävs det inte bara "vitt i halsen"


hummm jag har också tävlat med bara skorta (iaf så hade den krage) men ingen sa något
 
polotröja

Youma skrev:
<Mom. 370 Klädsel
Uppräkningen skall vara som följer:
Fritidsjacka/tröja eller Ridkavaj. Vid Nationella och högre tävlingar krävs Ridkavaj.
Ridbyxor
Polotröja eller skjorta med krage. Vid nationella och högre tävlingar krävs slips till skjorta med traditionell krage.
Ridstövlar eller jodphursskor med shortchaps i samma färg och utan fransar. Vid elittävling krävs ridstövlar.
Hjälm, av Konsumentverket testad och godkänd, med hakbandet i funktion, skall bäras vid all ridning på tävlingsområdet.
Kikade även på ändringar för 2004, men där stod det inget om klädsel.
vad jag kan läsa utifrån det, så kan du ha polotröja eller skjorta, utan slips eller plastrong.>
___________________________________

Nu undrar jag:
Finns det specificerat vilken färg man ska ha på polotröjan? Måste den vara vit eller kan den vara av annan färg? Detta gäller hoppning, alltså.
 
Sv: plastrong? måste?

Lyssna på Ylva! Det ÄR sant som hon säger! Acceptera TR, eller riskera att bli uteslutna!
"Skjorta, med vit plastrong eller vit slips"

eller

"Vit polo"
 
Sv: plastrong? måste?

_underbarn_ skrev:
Även om du säkert kan skita i plastrongen och ha vilken färg som helst på ridbyxorna (fast domarna gillar det nog inte :crazy: ) så är väl en stor grej i dressyren att det ska se snyggt och "städat" ut...
Så det bäst är väl att bara ha svart kavaj med tävlingsskjorta, ljusa ridbyxor och plastrong... eller?


Kavajen behöver ju inte vara svart!
 
Sv: plastrong? måste?

Om jag minns rätt måste man ha antigen plastrong eller slips :D
 
Sv: plastrong? måste?

*kl*

Ylva som svarat tidigare i tråden har bra koll, läs hennes svar så vet ni vad som gäller.

Därmed stänger jag tråden, det finns inte så mkt mer att tillägga i ämnet plastrong eller inte.

/B_A_L, moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 813
Dressyr Fast jag har svårt att tro att man inte kan få tillräckligt flashiga rörelser för att behålla intresset och samtidigt träna och rida...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 241
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Hästnyheter Toppkusken Ulf Ohlsson har fyllt 60 år. Det firades med en lyxresa till Dubai. – Man måste få unna sig något. Jag är jättenöjd, säger...
Svar
0
· Visningar
127
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 625
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp