Bukefalos 28 år!

Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

pitbull_lisen

Trådstartare
Har för länge sen börjat fundera inför betäckningssäsongen... :idea:
Jag vill hitta en quarter eller painthingst som passar för pleasure, trail, Kanske hunter o halter. Får gärna stå inte allt för långt från västra götaland, eller stå på semin. Vill gärna höra om nya yngre hingstar och importer också. Många utav de svenska "stora" har så många avkommor =/
Vad skulle ni ha valt för hingstar? Kom med lite åsikter. (jag har kollat lite på spha och sqha) Man får ju självklart matcha mot stoet (men har inte bestämt vilka som ska betäckas än) Har lite intresse för gators dirty larry, very inviting, tors mighty bear, (synd att whatafrecklynxkent är olws bärare....). FLER FÖRSLAG!!! :bow:
Fördelar nackdelar på avkommor! Är jättenoga med att de ska vara lätta att träna och inte bockiga...
 
Senast ändrad:
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

varför inte appaloosan på den andra tråden. han har tävlat exakt dom grenarna och de har bara bliit första och andra placeringar.:D;)
 
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

Om du är intresserad av semin, varför begränsa dig till Sverige? Det finns ju så många lovande unga hingstar i Europa och dom kostar inte nödvändigtvis mer än de Svenska hingstarna att betäcka med.
 
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

Håller med!

Särskilt om man är som jag, och inte vill ha sjuttielva syskon ute på marknaden! :)
 
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

Jag är ganska svag för Very Inviting som jag skulle välja av de svenska om jag hade ett WP/Huntersto, en annan hingst som passar in på din beskrivning tycker jag är Creditor Canyon som ägs av Tommy och Carina Grandin

Malin
 
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte det finns så mkt intressant här i Sverige.

Det finns ett par med riktigt bra stam men de har i mitt tycke antingen för många avkommor, håller inte måttet (i mitt tycke!) exteriört, utstrålningsmässigt och mentalt...

Det finns ett par väldigt unga som kommer att tillföra mkt bra framöver dock!

Det finns mer intressanta hingstar utomlands, nära i Europa!
 
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

Om jag ska vara ärlig så tycker jag inte det finns så mkt intressant här i Sverige.

Det finns ett par med riktigt bra stam men de har i mitt tycke antingen för många avkommor, håller inte måttet (i mitt tycke!) exteriört, utstrålningsmässigt och mentalt...

Det finns ett par väldigt unga som kommer att tillföra mkt bra framöver dock!

Det finns mer intressanta hingstar utomlands, nära i Europa!
:angel:finns kanske (EN) tror jag fast inte tillgänglig:o:smirk:
 
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

Jag gillar också very inviting, han är en kandidat. Men är även nyfiken på utländska. Men tycker det är lite svårt :crazy: vet inte vart jag ska börja leta, och hur man går tillväga om man hittar en man gillar....någon som har erfarenhet av detta? Har olika ston, med olika stammar. Främst gäller det nog ett import paintsto efter ee Black devil.
 
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

Jag har försökt hitta creditor canyon på nätet men utan frmagång, nån som vet vart man kan hitta info?

Jag är ganska svag för Very Inviting som jag skulle välja av de svenska om jag hade ett WP/Huntersto, en annan hingst som passar in på din beskrivning tycker jag är Creditor Canyon som ägs av Tommy och Carina Grandin

Malin[/QUO
 
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

han finns på SQHA
 
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

Är det ett paintsto du ska betäcka kanske det är en painthingst du ska leta efter istället? Kan inte så väldigt mycket om paintstammar så hingsten du nämnde säger mig inte så mycket men är det en allroundtyp du vill ha?

Malin
 
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

Tyvärr finns inte Creditor Canyon på egen hemsida (han är quarter), men jag är tämligen säker på att han står på semin. Han har varit hos Manuela Witt om jag inte missminner mig 8vilket jag kan göra), kolla om du hittar någon info på hennes hemsida...

I mitt tycke är han en bra hingst, och till skillnad från dom flesta andra i det gebitet i Sverige är han inte överanvänd, dessutom tävlas han fortfarande. men jag tycker personligen inte att han har så mkt utstrålning som jag skulle vilja ha.

TC Grandin har ingen hemsida, men det är bara att ringa dom!
 
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

Jag hittade lite kort info på SQHA då jag letade hingst.
 
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

Jag är ganska svag för Very Inviting som jag skulle välja av de svenska om jag hade ett WP/Huntersto, en annan hingst som passar in på din beskrivning tycker jag är Creditor Canyon som ägs av Tommy och Carina Grandin

Malin

Jag skulle ta en extra titt på Very Invitings framben och rörelser innan jag funderade på att använda honom:crazy:, Creditor Canyon är visst välmeriterad, dock saknar han hingstkaraktär, är ingen direkt "flashig" hingst(vilket man kanske eftersträvar i gångartsklasserna)...och har någon sett hur hans avkommor ser ut (jag har inte sett nån)???
:)
 
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

Jag har sett en fin avkomma, han är tyvärr inte korrekt i frambenen,
I övrigt musklad och fin dock kunde huvudet ha en bättre utstrålning
Är kanske det som är hans nackdelar?
 
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

Jag har sett en fin avkomma, han är tyvärr inte korrekt i frambenen,
I övrigt musklad och fin dock kunde huvudet ha en bättre utstrålning
Är kanske det som är hans nackdelar?

Vilken av hingstarna menar du??:)
 
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

*kl*

Nej, jag vidhåller att det finns mycket övrigt att önska av Sveriges hingstutbud i den avdelningen!

Av de som finns i avel nu tycker jag att Gators Dirty Larry är bäst, men han har så många avkommor så han går bort, dessutom är en del av de jag sett väldigt svåra. Benställning är jag också osäker på. Men samtidigt har han ju en otrolig avkommeparad på showbanan.
På den rena Paintsidan är väl David Frost det närmaste vi kan komma tills vi får använda de OLWS positiva hingstarna :devil:

Det finns som sagt några intressanta yngre förmågor som man ju får bedöma när man ser mer.... Kümmerlings "Flashy All The Time" är helt klart intressant på huntersidan!
Qtrsforpleasure (eller hur fanken det nu stavas :o) "Consider him Good" har ju också en otroligt spännande stam med flea personliga favoriter bakom sig! (och du, jag vill boka! :D)
Joices "Colour Me Dash" är ju också spännande, på paint/huntersidan!
Jag hoppas givetvis på mina egna hingstar också som nu är två år (en av varje) men de har mer looken och rörelserna för sig, om jag ska vara kritisk, än den hottaste stammen man kan få tag i.

Under tiden vänder jag blickarna utomlands!
 
Sv: Pleasure, trail, halter - HINGSTAR i sverige???

Hejsan
men hur är det med painthingsten Tors Mighty Bear? är han tävlad inom ridningen ännu eller på G ?
han har ju kalas stam och bra Halter resultat, vad jag vet. :confused:
och ska man gå efter bara Halter så är ju Harlys Triple Jet kalas.
men det är svårt att välja, ute i Europa finns massor :bow:
 

Liknande trådar

M
Western Jag letar efter en pleasure/hunter hingst till mitt paintsto att betäcka med nästa år. Men det verkar dåligt med dom??? Eller??? Har ni...
2
Svar
27
· Visningar
3 085
Senast: Wild Rein
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp