Plötslig ledsmärta och illamående efter piercing

Hedinn

Trådstartare
Moderator
Jag tog hål i öronen(!) i lördags, med påföljande blodtrycksfall. Inte helt oväntat, då jag varit med om det för snart 10 år sen när jag piercade läppen (jag vet, jag gjorde allt i fel ordning ;)). Så tog det lugnt efteråt för att vänta ut det, vilket gick bra.

Var sen iväg för att äta med några familjemedlemmar och började under det må riktigt dåligt, nivån att jag satt och stirrade i bordet och funderade på hur jag skulle ta mig till toaletten utan att ramla eller spy på vägen. Jag hade hunnit äta upp innan det började ordentligt, men blev itvingad salt och Coca-Cola och då blev det något bättre, om än inte bra.

I samband med det fick jag även ont i nacken och senare på kvällen ont i handleder, fingrar, knän och fotleder. Mådde rätt dåligt även dagen efter, kände mig svag, lite yr och till och från illamående.

Nu har det gått tre dygn och lederna värker fortfarande (då inte bara vid belastning, utan påverkar bitvis även sömnen), nacken gör ont och även om jag mår betydligt bättre känner jag mig emellanåt lite yr och illamående, men betydligt mindre än tidigare dagar.

Jag har högst troligt lågt blodtryck (går i släkten) och visst att det var orsaken efter själva ingreppet, men nu då? Och vad har ledvärken med saken att göra? Först tänkte jag att det utlöste nån förkylning/influensa eller annat som fanns i kroppen, men eftersom jag inte blivit sjuk är ju det uteslutet.

Och ja, jag tänker såklart kontakta vården om det blir värre eller inte går över, men nu går det åt rätt håll och jag är mest nyfiken på vad som kan tänkas orsaka detta, är det möjligt att hålen i öronen har med saken att göra? Eller är det bara en slump? Lågt blodtryck som plötsligt bara ger mer symptom än det gjort tidigare? Brist på något ämne? Eller bara nån slags skum förkylning som ger andra symtom än den borde? :D
 
Jag tror inte att piercingarna är relaterade till ditt mående, mer än att de möjligtvis triggade den som kroppen redan jobbade med.
 
Tycker att det låter som om du åkt på något virus?

Jag tror inte att piercingarna är relaterade till ditt mående, mer än att de möjligtvis triggade den som kroppen redan jobbade med.
Vad finns det för typ av virus som i princip bara orsakar nack- och ledsmärta utan andra symtom? Jag har i stort sett bara koll på förkylning och magsjuka vad gäller den typen av sjukdomar, och de symtomen finns ju inte. :D
 
Är det så? Jag trodde det innebar snuva/halsont eller liknande förkylningssymtom, plus hög feber? Alltid kan man lära sig något nytt. :)

Hur vet jag i så fall när jag är frisk? Är det bara att vänta tills alla symtom är borta, eller kan ledvärken sitta kvar längre? Har lite ledbesvär i vanliga fall, troligtvis något reumatiskt, om det kan påverka. Tänker mest så jag inte går ut och smittar en massa andra om det nu är influensa...
 
Är det så? Jag trodde det innebar snuva/halsont eller liknande förkylningssymtom, plus hög feber? Alltid kan man lära sig något nytt. :)

Hur vet jag i så fall när jag är frisk? Är det bara att vänta tills alla symtom är borta, eller kan ledvärken sitta kvar längre? Har lite ledbesvär i vanliga fall, troligtvis något reumatiskt, om det kan påverka. Tänker mest så jag inte går ut och smittar en massa andra om det nu är influensa...

Det kan sätta sig överallt.

Jag brukar jobba och göra saker som vanligt så länge jag inte känner mig nedsatt.
 
Det kan sätta sig överallt.

Jag brukar jobba och göra saker som vanligt så länge jag inte känner mig nedsatt.
Tack! :)

Ursäkta om jag låter extremt okunnig :o Men jag har haft influensa en gång och då kunde jag knappt stå upp, plus att när jag själv luftade såna tankar först fick jag höra att det inte var influensa pga frånvarandet av hög feber. Så lämnade den tanken och då jag fortfarande kan bli illamående efter att ha rengjort ena örat tänkte jag att kanske allt har koppling, speciellt med den starka reaktionen efteråt.
 
Vad finns det för typ av virus som i princip bara orsakar nack- och ledsmärta utan andra symtom? Jag har i stort sett bara koll på förkylning och magsjuka vad gäller den typen av sjukdomar, och de symtomen finns ju inte. :D
Jag tror att virus påverkar olika människor olika. Vi har haft en del magsjuka, förkylningar och influensor på jobbet på sistone. Onsdag-lördag kände jag mig inte helt okej. Ont i huvudet, halvt illamående, lite varm/lite frusen omväxlande. Inte så att jag skulle vill säga att jag var sjuk, men något var det. Det händer mig rätt ofta - tack och lov - att jag bara verkar få en mild variant av det som går..... :)
 
fel tråd :o
 

Bifogade filer

  • 20180130_175104.jpg
    20180130_175104.jpg
    401,2 KB · Visningar: 28
Vad finns det för typ av virus som i princip bara orsakar nack- och ledsmärta utan andra symtom? Jag har i stort sett bara koll på förkylning och magsjuka vad gäller den typen av sjukdomar, och de symtomen finns ju inte. :D
Det kan ju vara så att piercingarna i öronen har stött på en nerv också. Men att det då skulle vara från båda öronen tror jag inte på. Kanske är det att du spände dig massor och nu har liksom träningsvärk?

Gör det ondare i nacken om du pillar på örhängena? Vad händer när du rör på dem och tvättar?
 
Det kan ju vara så att piercingarna i öronen har stött på en nerv också. Men att det då skulle vara från båda öronen tror jag inte på. Kanske är det att du spände dig massor och nu har liksom träningsvärk?

Gör det ondare i nacken om du pillar på örhängena? Vad händer när du rör på dem och tvättar?
Nä, är det nåt så är det bara vänstra, det högra är inte ens ömt längre, så det märker jag inte av alls. Spände mig massor gjorde jag inte, är inte nålrädd och var inte nervös, har som sagt piercar mig på ”värre” ställen innan. :) Nacksmärtan började dessutom komma bara ett par timmar efteråt och träningsvärk borde ju inte sitta kvar såpass mycket efter tre dygn heller.

Gör inte ont i nacken när jag pillar, blir dock illamående efter att ha rengjort (pillat på) det vänstra.
 
Gör inte ont i nacken när jag pillar, blir dock illamående efter att ha rengjort (pillat på) det vänstra.
Då är det ju någonting med vänstra örat. Nu vill man ju inte ta ut smycket där, men det hade jag gjort ändå för att se om det gick över när det blev fritt.
 
Var en läkare som för massa år sedan förklarade att man har mängder med nerver i öronen. Alla är inte anpassade att ta hål i öronen. Vissa upplever en ''influensa '' liknande symptom efter. Sant eller inte,?? Inte en aning.
 
Nä, är det nåt så är det bara vänstra, det högra är inte ens ömt längre, så det märker jag inte av alls. Spände mig massor gjorde jag inte, är inte nålrädd och var inte nervös, har som sagt piercar mig på ”värre” ställen innan. :) Nacksmärtan började dessutom komma bara ett par timmar efteråt och träningsvärk borde ju inte sitta kvar såpass mycket efter tre dygn heller.

Gör inte ont i nacken när jag pillar, blir dock illamående efter att ha rengjort (pillat på) det vänstra.
Hur är det idag? :)
 
Hur är det idag? :)
Betydligt bättre faktiskt! Tänk vad en tråd på Buke kan göra... :D

Nä men inget illamående efter rengöring idag och smärtan i övrigt börjar försvinna. Var även första morgonen det var helt blodfritt vid det vänstra smycket, så kanske var så enkelt att det tog lite längre tid för kroppen att acceptera det främmande föremålet, av någon anledning. :)
 
Betydligt bättre faktiskt! Tänk vad en tråd på Buke kan göra... :D

Nä men inget illamående efter rengöring idag och smärtan i övrigt börjar försvinna. Var även första morgonen det var helt blodfritt vid det vänstra smycket, så kanske var så enkelt att det tog lite längre tid för kroppen att acceptera det främmande föremålet, av någon anledning. :)
Men så skönt! :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 853
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ ...jag tror att min livsgåta kan vara nära en lösning!! :bump: Skrev lite om min problematik i en "värkgrupp" på facebook och fick just...
Svar
16
· Visningar
4 337
Senast: GotAsecret
·
Kropp & Själ Jag behöver få bolla lite tankar och skriva av mig lite, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Jag har haft problem med rygg...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
18 604
Senast: elfi
·
Hundhälsa Senast igår fick jag "tipset" att jag borde sätta en Haltigrimma på min hund. Jag förklarade att jag ansåg det vara farligt och att jag...
2
Svar
25
· Visningar
3 265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp