Plötsligt illamående?

Emuliiaa

Trådstartare
Igår åt jag och sambon middag - lax och sallad gjord på bl.a tomat, gurka, fetaost och melon. Han mår bra men när vi skulle sova började jag må illa. Medan han somnade låg jag vaken och vred mig och gick tillslut upp och kräktes. Lade mig igen, mådde mer illa, kräktes igen. Efter det somnade jag en stund men vaknade igen och gick upp för att kräkas.

Nu när jag vaknat mår jag helt ok, känner mig bara lite tom i magen. Någon som varit med om liknande? Lax och sallad har vi ätit hundra gånger så fattar ingenting. Om något av det varit dåligt borde väl sambon också mått dåligt?
 
När jag har blivit matförgiftad så har det tagit längre tid än några timmar. Kan du ha ätit något dåligt till lunch?
 
Jag och min man åt samma sak till middag igår, idag vaknade jag och hade ont i magen, åkte till jobbet och fastnade sedan inne på toaletten, fick be min man komma och hämta mig.. Väl hemma drack jag lite Proviva och gick och la mig några timmar, vaknar och känner mig helt tom inuti.
Mannen var fortfarande helt opåverkad!

Ingen aning om vad det var, en lätt matförgiftning?, det gick snabbt över iallafall, tack och lov!
 
Ni kan ju ha plockat upp lite kräksjuka också, det går på nästan alla förskolor i mitt område så det är bara en tidsfråga innan man får det ävkliga viruset på sig!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 738
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 870
Senast: gulakatten
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: Dorinda
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 692
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp