Bukefalos 28 år!

Plugga på distans eller ej?

Så, nu har jag fått tag på mitt schema. Gällande distansstudierna (som är ett program), så kan man kolla på inspelade föreläsningar när man själv vill osv.

Här kommer schemat:
Vecka 1:
Torsdag 07.15-14, fredag 16-20. Dvs jag kan inte närvara i skolan på torsdagen.

Vecka 2:
Måndag 14-20, tisdag 13-20, torsdag 07.15-14, fredag 14-21.15. Kan alltså endast närvara måndag och fredag fram till lunch, samt onsdagen då. Jobbar sedan hela helgen också.

Vecka 3:
Onsdag 15-20, torsdag 07.15-14. Torsdagen kan jag alltså ej vara i skolan.

Vecka 4:
Måndag 14-20, onsdag 07.15-15.

Vecka 5:
Måndag 06.45-15, tisdag 13-16, onsdag 07.15-12.30, fredag 16-20. Jobbar sedan hela helgen. Så tisdag förmiddag samt torsdag och fredag kan jag vara i skolan.

Hade ni gjort det? Hade ni orkat? Är nyfiken på vart er "smärtgräns" går :)
 
Har du någon aning om hur mkt grupparbeten som kommer att existera? Utifrån min erfarenhet, där jag också gick program, så genomförs grupparbeten på dagtid o det tas INGEN hänsyn till att du arbetar. Filosofin vi hade o fick inpräntade var att studierna är vad vi gör gemensamt, det är vårat jobb...vad du gör på din fritid..dvs utanför 8-16/17 är upp till dig. Men dagtid ska du vara anträffbar o kunna ha möten. Typ.

Så utifrån min erfarenhet är jag ytterst tveksam. Vet att många klasskompisar försökte jobba samtidigt men det fick minskas markant eller tas bort helt under årens lopp, för att skolan tog så mkt tid.
 
Har du någon aning om hur mkt grupparbeten som kommer att existera? Utifrån min erfarenhet, där jag också gick program, så genomförs grupparbeten på dagtid o det tas INGEN hänsyn till att du arbetar. Filosofin vi hade o fick inpräntade var att studierna är vad vi gör gemensamt, det är vårat jobb...vad du gör på din fritid..dvs utanför 8-16/17 är upp till dig. Men dagtid ska du vara anträffbar o kunna ha möten. Typ.

Så utifrån min erfarenhet är jag ytterst tveksam. Vet att många klasskompisar försökte jobba samtidigt men det fick minskas markant eller tas bort helt under årens lopp, för att skolan tog så mkt tid.
Jag tror tyvärr att det är en hel del grupparbete, vilket jag är allergisk mot... :/
 
Jag tror tyvärr att det är en hel del grupparbete, vilket jag är allergisk mot... :/

Absolut är det så OM man kommer i en skitgrupp o det inte finns krafter att styra upp gruppen med. Annars kan det funka rätt bra. Grupparbeten är det helt ok att vara allergisk mot, dock är det ju en träning i framtida konstellationer...få arbeten jobbar man helt solo utan kommer på något sätt alltid att ingå i en grupp. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Skulle behöva lite input och hjälp att tänka och då är ju Buke absolut bästa platsen! Gammal medlem, anonymt konto just nu. Är 30+ och...
2
Svar
37
· Visningar
3 508
Senast: DarkInNight
·
Kropp & Själ Jag har, inte ens 25 år fyllda, förstört mitt liv. Det finns inget annat sätt att uttrycka det på. Jag har kämpat mot psykisk...
Svar
11
· Visningar
2 880
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp