Bukefalos 28 år!

PNH tjatter part III...

Sv: PNH tjatter part III...

Helloo! När du beställer från P shopen o du ska betala kommer frakten upp. Det beror ju på hur mycket du beställer.


Lotus! Fina bilder *hihi* :bump:

Apropå balansen så fick jag träna på det för ett par år sen när jag hade stukat foten. Fick helt enkelt stå på ett ben i taget , lääänge o sen byta....Gu vicken dålig balans jag hade i början.. Annars så är jag piss på o rida i mörker, blir åksjuk direkt....
Red Fatima mycket barbacka o fick mig några färder o då satt jag som gjuten. Men nu *HAHAHA* inge balansövningar här inte...Provade en kompis boll men fyyyyyyy...:eek:

Vill oxå veta mer om Silver / Guld...Mycket nyfiken på Mastery häftena men har aldrig råd med det..:(
 
Sv: PNH tjatter part III...

Tack, ska prova det. Hur bör man göra när man Match and mirror en LBE??? på vilket sätt ska jag göra så att jag inte utmanar henne??:confused:
 
Sv: PNH tjatter part III...

Ni verkar vara ett så trevligt och roligt gäng allihopa!! Vilken level är ni i?(ställt till alla)
Gick in på PNH forumet, är det där tjattret ska fortsätta eller här?
 
Jag tycker båda.

Därför mer kan hitta dit.


Nu är Kursen i Maj FULLT!!!! :eek: Det känns så kul. Och jag ser så fram emot detta!:banana:
 
Hej och välkommen du och Serna!:banana: Så jätte skoj om fler är med...mer att tjatta om!:o:p:D

hur långt har ni kommit?

Jag har gjort Officielt L1 och har gått genom L2 och var på väg i L3 men om jag kan stanna med en häst i en längre tid kanske nån dag nå jag L4:angel:
 
Sv: Re: PNH tjatter part III...

Jag jobbar på L2, är väl typ halft igenom, det går lite seg nu bara:) . Började med PNH i juni.

toria: Jag är oxå ny fiken på dessa Mastery häften, ingen som har SC Sliver då, som kan dela med sig lite av vad de innehåller??
 
Jo, jag skrev det i andra forum att jag fick min Silver här om dagen. Jag är nöjd med den. Saker på audio cd hade jag hört förut men nu var det på ett annat sätt. Det var intressant att lyssna till. Kan tänka mig att lyssna till det i bilen med igen.

Mastery Manual #1 var om: 6 excercisis to significantly improve your balance.

Det är ca 20 sidor om övningar utan häst för träna balansen. Där för den frågan ovan om balans. Den var väldigt bra och ser fram emot att får ser de andra.
 
Sv: PNH tjatter part III...

Oj är den full!
Ja ha, då tycker jag att jag kommer ner och hälsar på något längre fram i sommar istället, t.ex. när jag har semester :D


Jag har officiel L1 och jobbar på L2. Tänkte jag skulle få den klar och godkänd innan 1:a maj :D

Ganska roligt nu när man kan se Savy för Savy vad man ska kunna. Det går att ämföra på ett helt anat sätt. Älskar Self assesments :love:
Vi ligger nog lägst i Liberty men gör saker ur L4 i Freestyle.
 
Sv: PNH tjatter part III...

Jag brukar matcha o mirrora Majsa när hon får evil eyes o busar. Man känner ju sin häst bäst själv. Nu talar jag bara för mig själv men det här med utmana hästen? Jag har pressat lilla svarta en gång så hon svarade upp men det var mer försvars o det märker man ju...? Då har man gått för hårt fram o man får backa med friendly game. Eller??

Fråga till alla!!

Hur kan man utmana en häst? Det står still i huvudet...

Tubbe. Jag älskar dina filmklipp, älskar dom däringa hästarna som är med o snön som yr o ja, allt! :love::bow:
 
Sv: PNH tjatter part III...

JessicaM: HUr går det för dig? Lever du?
 
Sv: PNH tjatter part III...

utmana kanske var lite fel uttryckt, men jag menade så att jag liksom inte pressar henne så att hon blir värre och liksom utanför min kunskap att hantera det...:crazy:
 
Sv: PNH tjatter part III...

Kanske ska svara på min egen fråga som jag ställde till alla andra =)

Jag har gjort L1 inofficiellt och håller på med L2, kommit ganska långt. sen jag började med PNH tycker jag att hästlivet är roligt nästan varje dag. Lär mig något nytt varje dag och strävar bara efter mer kunskap.

Har dessutom sparat ihop så jag kan åka till colorado centret i maj en hel månad!!
det ska bli så jäkla häftigt!!!! =)
 
Sv: PNH tjatter part III...

Ja ok. I så fall, lite kan man väl utmana annars vet man ju inte, man måste ju testa sig fram. Du kan ju alltid gå tillbaka till det du klarar. Man har alltid nåt att klura på å tänka "How interesting!"

Gud va kul, men huga hur mycket pengar har du då lagt undan?

Ha en skön helg allihopa!! :love:
 
Sv: PNH tjatter part III...

Officiellt har jag klarat level 1 skulle nog kunna klara level 2 alldelles strax oxå om bara hästen skulle bli helt schysst. Tränar på saker i både level 3 och 4, mest i online, liberty och freestyle. I finess har jag inte kommit så långt.

Har precis börjat sätta igång Cornelius lite, men mest sätter han igång sig själv då han "rejsar" runt i hagen med sin kompis och leker dominanslekar. Detta gjorde han inte alls då han var riktigt dålig. Då stog han bara still och blev riktigt förbannad på sin kompis då han ville leka. Ska tillbaka till kliniken 1 april och då hoppas jag de säger att han är helt schysst! Håller tummarna, men han känns glad och pigg nu iaf. Bara han inte leker för hårt så att han överanstränger sig så att inflammationen kommer tillbaka.

Tur att man har unghästen också så att man kan leka lekar med honom oxå annars skulle det bli jättetråkigt!
 
Sv: PNH tjatter part III...

Har dessutom sparat ihop så jag kan åka till colorado centret i maj en hel månad!!
det ska bli så jäkla häftigt!!!! =)

Va roligt!!! Skulle oxå vilja åka dit men just nu går pengarna till att fixa gården här hemma. Ska förhoppningsvis bli en ridbana här under sommaren... Skulle vilja ha en fluidity sadel också, men det får vänta liksom resan till parellicenter... om den någonsin blir av... vad kostar det att åka dit?
 
Sv: PNH tjatter part III...

Typiskt... att det hann att bli fullt så fort!! Fast jättekul! Jag vet fortfarande inget schema och chefen är på semester.. Jag får väl komma som fotfolk då och hoppas på ytterligare en clinic framöver?!?
 
Sv: PNH tjatter part III...

Hej

Vi fick precis i veckan en officiell L3 :D sen är vi tre stycken till med officiell L2 (enligt gamla bedömmingen :cool:)

Toria: Tack! Jag är rätt less på snön som yr ;) Skulle vilja rida i shorts istället för overall och två par vantar. Man får trösta sig med att det inte är geggigt eller isigt och att det inte är så kallt längre.
 
Nej du, not so fast. Nice try att undvika det. Ditt namn är redan på listan Om du kan inte komma så är det redan en som väntar. Men vi väntar till du får din schema.:D
 
Sv: Re: PNH tjatter part III...

Själva kursen kostar runt 55 000 - 60 000 och sedan är det ju boende å häst för ca 15 000 å flygbiljett förstås så det är ganska saftigt men det är ju en dröm...
 
Sv: PNH tjatter part III...

Det var ju inte sååå farligt! du kommer ha användning för det resten av ditt liv!!!! En investering till skillnad från mig... Jag har betalat mer för min dröm...o inte kan man kalla det för en investering direkt;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ett hus som jag funderar på att flytta till permanent, det ligger i grannkommunen men också i ett annat län. Jag är för...
Svar
2
· Visningar
241
Senast: manda
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 004
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Ska på intervju imorgon på ett ställe som jag tidigare har jobbat på via ett bemanningsföretag. Bara 2 veckor vid två olika tillfällen...
Svar
9
· Visningar
633
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp