Bukefalos 28 år!

"Poäng, ej slutrappoterade kurser"?

Cillen89

Trådstartare
Vad innebär det egentligen?
Jag läser till ingenjör och har läst första året, och jag har klarat allt, utom en 4 hp tenta nu i våras.
I min summering står det;

Poäng, avslutade kurser
40.0 hp

Poäng, ej slutrapporterade kurser
16.0 hp

Totalt
56.0 hp

tentan på 4 hp som inte är godkänd, ingår i en 20 hp kurs, med 2 andra tentor på vardera 4 hp och ett antal inlämningsuppgifter på 8 hp, men dem är alltså färdiga, är enbart en 4 hp tenta jag har kvar.

Jag funderar mest på studiestödet i höst, jag har ansökt och sådär, men det tar ju en halv evighet innan dem kollar på det. Bör jag få studiestöd i höst?
 
Du har ju klarat 56 hp och bör därför få CSN utan problem, frågan är om CSN kan se poängen på de ej slutrapporterade kurserna. Men du har ju ändå klarat drygt 66% av kurserna om man bara räknar de inrapporterade, så om det är ditt första år med studiemedel bör det inte vara något problem.

Ej rapporterade poäng är just de 16 poäng av den 20-poängs kurs som du missade din 4-poängstenta på. Nu ligger de poängen och "väntar" på att en godkänd tenta ska komma in typ. Sen blir det 20 poäng och då blir de rapporterade. Om du inte gör någon omtenta antar jag att de blir inrapporterade ändå, utan de 4 poäng som saknas.

Är du med? :D
 
Jag är nästan helt säker på att CSN ser alla poäng, även de från ej slutrapporterade kurserna. = helt lugnt med att få pengar.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 571
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Hjälp mig att tänka smart! Sitter och ska söka kurser till hösten och är en smula förvirrad hur jag ska tänka. Man vill ju ha minst en...
Svar
1
· Visningar
374
Senast: Idas
·
Skola & Jobb I morgon har jag tenta. Eller tja, två tentor för att vara exakt. Läkemedelsberäkning (en tenta) och farmakologi (den andra tentan)...
2
Svar
20
· Visningar
2 077
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp