Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Madalitso

Trådstartare
Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara virrig?”, “När får man använda versaler utan att lynchas?”, “Hur stavas Madalitso egentligen?” och “Omvandlingar och varför Derring-Do vägrar dem”.
Vi hoppas så klart att ni alla kommer finna dessa lärorika och intressanta. Kom ihåg att för att klara tentan måste ni börja planera och lägga upp studierna redan idag! Och notera att frånvaro från de dagliga obligatoriska momenten eller missad tenta kan straffas hårt! Allt fusk är strängt förbjudet och tas upp i disciplinnämnden, så läs reglerna noga!

Till er hjälp under terminen finns såklart vi rektorer, men var inte rädda att vända er till era kursare eller annan personal. Vi hoppas också att ni alla har lyckats få tag på boende och att ni kommer trivas med korridorslivet. Tyvärr har det under sommaren flugit runt rykten om att vi på universitet skulle ha ett hemligt sällskap som tror sig ha rätt att bestämma vilka som hör hemma på universitet och att jaga ut dem som de inte tycker passar in. Detta är självfallet bara hemskt förtal och vi skulle aldrig godkänna något sådant på våran prestigefyllda institution, så vi hoppas att ni kan låta bli att sprida denna typ av rykten vidare!

Varma hälsningar
Derring-Do, rektor för Bukefalos universitet
Madalitso, prorektor för Bukefalos universitet

Förhållningsregler på universitet:
Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek!

Varje spelare ska varje dag avlägga en röst (med teorier) och skriva teorier om minst två olika spelare. Missar man att rösta ska man snarast möjligt lägga en efterhandsröst och förklara hur man skulle röstat om man inte missat och varför. Vid två uteblivna röstningar och/eller bristande aktivitet är det sannolikt att man blir kickad från leken. Om du av någon anledning känner att du inte kan eller vill fortsätta – säg till LL så försöker vi hitta en ersättare.

Det går bra att hänvisa till tidigare teoriinlägg. I röstinlägget ska dock teorin finnas med. Röst måste vara fetstilt för att gälla: Derring-Do röstar på Madalitso för att… Det är inte tillåtet att rösta på sig själv.

Det är ok att motivera sin röst med t.ex. "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna". Det duger dock inte bara med "för jag tror x är ulv", du måste skriva nåt om varför du tror det.

För att underlätta för LL ska röstlistan hållas uppdaterad.

Hintar är förbjudna. Man får inte ond/godförklara andra spelare helt utan teorier eller på annat sätt hänvisa till sådant man ”vet” för att man har information utanför lektråden. Allt ska backas upp med teorier baserade på det som skrivs i lektråden. Om du är osäker på vad som är okej att skriva så fråga LL. Brott mot hintningsregeln kan medföra någon form av ”straff” för den aktuella spelaren (och därmed hens sida) eller kompensation för motståndarsidan. Det är däremot fullt tillåtet att genom språket försöka få fram dolda meddelanden.

Skriv gärna OT-inlägg i avvikande färg, det är okej att spöka i tråden men inte på ett sådant sätt att det påverkar leken!

Vinstvillkor – Goda vinner när alla onda är döda. Onda vinner när lyan är fler än de goda. Obs! Onda kan inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare

Terminens studenter och anställda (deltagare):
1. Blacksmithfarm
2. bollen__
3. qitis
4. Mirtai
5. cirkus
6. Habina
7. LenaH
8. Artline
9. Harrysen
10. fio
11. Heffaklumpen
12. Elo
13. hemlig
14. Snurrfian
15. Hedinn
16. Niyama

Anställningar och antagningar (Roller):

Anställda och kursare (goda)

Mamma - Korridorens "mammavän", väldigt mån om att alla ska ha en kompis.

Statistikstudent - Gillar att göra om allt i procent.

Läkarstudent - Den som festar med en läkarstudent får vara beredd på att vara knockad dagen efter.

Spexare - Rätt person att hänga med om man vill ha en glad och obekymrad natt, och inte tänker göra något speciellt dagen efter.

Kursombud - Den student i klassen som ställt upp på att samla in vad alla tyckt efter avslutad kurs.

Informellt kursombud - Har ingen formell roll, men vill gärna låta påskina att den vet vad alla tycker.

Skyddsombud - Försöker se till att studenterna har en dräglig studiemiljö, men blir sällan lyssnad på förens efter en incident.

Övningsledare - Kan stötta de andra studenterna så de klarar mer än de tror.

Doktorand - Kan mycket, men ingen lyssnar.

Studievägledare - Försöker förstå avhoppare för att förbättra för kvarvarande studenter.

Hemliga sällskapet (onda)
Dårulv - Har varit på en studentfest för mycket och har inte längre alla hästar hemma, saker blir inte alltid som hen tänkt sig.

Spårulv - Aspirant till det hemliga sällskapet, beredd på att göra vad som helst för att passa in.

Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.

Svårulv - Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.

Kårulv - Gammal räv i studentkåren med visst inflytande genom sin position i kårfullmäktige.

Sabbatsårulv - Tar ledigt från studierna i år, så hen kan lägga fullt fokus på vad som händer i det hemliga sällskapet.

Som upprop för terminen bör alla bekräfta att de hittat leken snarast!

Första obligatoriska momentet är:
DagDL: Lördag 21.30

Upprop för nästa kurs är:
NattDL: Söndag 8.30
 
Oj, det var många nya roller sen jag var med sist. Kan nån förklara vad de gör? Alltså siar, skyddar osv?
 
Här! Men jag vet inte om jag förstår så mycket än 😂
Jag hade nog blivit mer misstänkssam om du hade sagt att allt är glasklart mtp att det är en twisted sisters lek :D

Och nej, jag fattar nog inte heller så mycket än :laugh:
Men jag funderar på om rektorerna gett oss info på hur många spelare det är på varje sida? Dvs om det är 6 onda och 10 goda (tänker eftersom att alla roller verkar ha ett namn i rollistan). Eller så är det bara ett försök att förvirra oss..
 
"Spexare - Rätt person att hänga med om man vill ha en glad och obekymrad natt, och inte tänker göra något speciellt dagen efter."

Ängel? Fattar inte det där med inget speciellt dagen efter dock.
 
Hej leken! Har hittat hit och försöker förstå rollistan 😍😂. Kommer det nån mer förklaring om rollerna eller hittar man det nån annanstans? 😊
 
Oj oj, detta blir verkligen spännande. Jag fattar ingenting! :rofl: men, det är ju iofs ungefär som vanligt just den biten 😆
 
"Spexare - Rätt person att hänga med om man vill ha en glad och obekymrad natt, och inte tänker göra något speciellt dagen efter."

Ängel? Fattar inte det där med inget speciellt dagen efter dock.
Tänkte exakt samma sak.

”Läkarstudent - Den som festar med en läkarstudent får vara beredd på att vara knockad dagen efter.”
Den tänker jag kan vara en välsignad?

”Kursombud - Den student i klassen som ställt upp på att samla in vad alla tyckt efter avslutad kurs.”
Tolkar jag som en spion.

”Övningsledare - Kan stötta de andra studenterna så de klarar mer än de tror.”
Låter som brevbärare?
 
Hittat leken jag med och noterar
6 onda namngivna roller
10 namngivna goda roller
Kvot på det blir 6/16= 0, 375
Oklart vilka som har några skils om det finns några
Kanske behöver man klara första kursen (DL) för att få vetskap om dessa? :idea:

Noterar också vinstvillkoret

Vinstvillkor – Goda vinner när alla onda är döda. Onda vinner när lyan är fler än de goda. Obs! Onda kan inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den
 
Ger mig på några gissningar:

Spårulv - Aspirant till det hemliga sällskapet, beredd på att göra vad som helst för att passa in.

Ond utanför lyan?



Svårulv - Hemligaste individen i det hemliga sällskapet, svår att få grepp om.

Röstar falskt i leken?


Kårulv - Gammal räv i studentkåren med visst inflytande genom sin position i kårfullmäktige.

Ledarvarg?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 867
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 432
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 211
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 576
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp