Studentkorridoren (aka Dårulvsleken)

Tanken var ju att spårulven inte skulle hitta rätt direkt, utan kunna råka käka nån kollega av misstag, precis som dårulven skulle kunna råka käka en ulv, men lotten föll inte så.
Fast @Artline kompenserade ju med att lyncha Habina så fort hon kommit in i lyan istället. :p
Utan att veta nåt om rollerna trodde jag verkligen på att nån ulv skulle käkas i denna lek!
 
Jag tror inte det är första (eller sista:D) gången du och jag misstänker varandra som goda.
Jag släppte dig faktiskt dag 1! Skrev ju flera gånger då att jag brukar ju tycka du är skum. Men sen när du röstade på mig dag 2 (var det väl?) med teorin att jag skulle skyddat Elo kände jag bara nej, du kan knappast vara god för du KAN inte tro att jag skulle skydda en ulvkompis på det sättet 😅
 
Och till alla goda som tyckte de fick för lite info om sin roll: Ulvarna i lyan fick inte ens veta vem som var vem av dem, och eftersom stackars @Elo åkte direkt visste de inte vem käkvalet fallit på heller.
Det här är så snurrigt. Varför visste de inte vem käkvalet fallit på pga att Elo åkte?

Jaha, när käket misslyckats menar du?
 
Det här är så snurrigt. Varför visste de inte vem käkvalet fallit på pga att Elo åkte?

Jaha, när käket misslyckats menar du?
Ulvarna visste inte att käket lottades. Om alla valde olika så kunde de veta utifrån uppdateringen vem som käkades, men som när Snurrfian vann lotten trodde de att någon skyddats. Eller om spårulven käkat innan den kom in i lyan eller dårulven vunnit lotten hade de inte vetat varför någon annan än de som valts käkades. Med Elo hade de fått en spionrad om vilket käk som valdes (typ käkvalet föll på Niyama) och då kanske kunnat räkna ut hur det gick till. Nu tror jag rådande teori i lyan var att de hade någon sorts hierarki om vems val som vägde tyngst.
 
Otroligt rolig lek och ännu roligare när det kom fram att den inte var så komplicerad som vi trodde med alla ord och beteenden och allt vad det var!
Otroligt hur mkt man kan läsa in i något som inte finns och vara helt övertygad om att så här är det!

Jag måste återgå till detta inlägget av Elo då för som sagt så tror jag inte det är en slump det hon skrev och vissa personer som hon tar med. Jag vet själv att jag fått uppmaningar av LL att inte bara teoria om en enda om jag har fått info om den. Elo hann ju inte skriva så många inlägg så.


Elo var ju


Är det verkligen en slump då att hon tar upp just Habina som var den hemligaste individen i det hemligaste sällskapet? Sen har vi ju aspiranten till det hemliga sällskapet som gör vad som helst för att passa in, är den ulven med i den där raddan av namn tro?





Q1 vet vi var god och kanske bara att Elo var tvungen att teoria om nått så det blev Q och hennes procent. Varför nämnde hon att Heffa oxå börjar räkna procent? Superskum mening egentligen eftersom det inte finns någon teori kopplad till Heffa, eller menar hon alla som i Habina och Heffa?



Att hennes första tanke var att rösta på Lena är inte konstigt alls, det var nästan min tanke med men hon vill inte lägga en andra röst. Frågan är om Lena är med i namnhögen bara för att det var lätt att teoria om henne och hon var tvungen att få med ett namn till eller om det ska vara någon slags ledtråd.



Sen helt plötsligt bara så skriver hon


.

fortsättning för det blev så långt


När jag kollar igenom cirkus inlägg så är det mycket om att hon tror att Elo är ond utanför lyan och att hon inte kunde ha någon info och mycket om Q att hon blev godförklarad och käkad och sen var hon på Nayima. Cirkus skriver inte sina inlägg som en god Cirkus utan det är mest korta lite snäsiga svar stundtals och inga direkta teorier att tala om.










Niyama var inne på förtrollning pga Habinas inlägg och Q2 tyckte Cirkus betedde sig som hon blivit trollad eftersom hon vände lite beteende
Jag tänker lite mer åt detta hållet att detta kan passa in

Sårulv - Expert på spydiga kommentarer mot såna hen inte tycker hör hemma på universitetet, sånt som ligger och gnager länge.








Sen kom ju då Habinas konstiga röstning på Niyama och så blev hon lynchad.
Alltså @Elo och hennes inlägg med massa info som jag såg det .. 🤣 och sen ännu mer.. Det är kanske jag som behöver medicineras istället för mina patienter på jobbet 🙈

Tänker på filmen A beutiful mind med Russel Crowe 💖
 
Ulvarna visste inte att käket lottades. Om alla valde olika så kunde de veta utifrån uppdateringen vem som käkades, men som när Snurrfian vann lotten trodde de att någon skyddats. Eller om spårulven käkat innan den kom in i lyan eller dårulven vunnit lotten hade de inte vetat varför någon annan än de som valts käkades. Med Elo hade de fått en spionrad om vems käk som valdes och då kanske kunnat räkna ut hur det gick till. Nu tror jag rådande teori i lyan var att de hade någon sorts hierarki om vems val som vägde tyngst.
Det tror jag fortfarande. Bollen var borgmästare även vid kälval 😂 och att vi röstade om käk.
 
Inläggsstatistiken 🤣

Screenshot_20231102-234734_Chrome.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 869
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 438
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 213
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 578
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp