Bukefalos 28 år!

Problem med ranking av kurser till hösten

Idas

Trådstartare
Hjälp mig att tänka smart!

Sitter och ska söka kurser till hösten och är en smula förvirrad hur jag ska tänka. Man vill ju ha minst en backup till vardera period om man inte kommer in på förstahandsvalet, och utöver de 30 hp som är 100% har jag även tänkt läsa ytterligare en distanskurs på 7,5 hp så att jag pluggar på 125%. Men hur jag än sorterar kurserna så riskerar en viktig kurs att bli struken.

Exempelvis:

1. 1:a handsval period 1 15 hp
2. 1:a handsval period 2 15 hp
3. 2:a handsval period 1 15 hp
4. 2:a handsval period 2 15 hp
5. Distanskurs 7,5 hp

Denna rangordning fungerar inte eftersom distanskursen kommer att strykas om jag kommer in på kurserna ovanför.

Exempel 2:
1. 1:a handsval period 1 15 hp
2. 1:a handsval period 2 15 hp
3. Distanskurs 7,5 hp
4. 2:a handsval period 1 15 hp
5. 2:a handsval period 2 15 hp

Om jag istället rangordnar på detta sätt och inte skulle bli antagen till mitt 1:a-handsval under period 2, men till allt annat, då kommer ju mitt 2:a-handsval till period 2 att strykas och jag sitter på dubbla kurser period 1 och utan kurs period 2 (förutom distanskursen som sträcker sig över hela terminen). Blir samma dilemma om jag inte kommer in på 1:a handsvalet för period 1.

Hur gör man? Det är ju distanskursen som spökar till det men jag vill verkligen läsa den också.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Jag har pluggat heltid på universitet 2 år och har nu påbörjat sista året. Har alltså 120 hp då jag är i fas med allting. Jag läste...
Svar
3
· Visningar
460
Senast: Manji
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 415
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 246
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
699
Senast: Mandarinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp