Bukefalos 28 år!

Polebending?

P

Patience_ox

Vad är det och hur går det till?
Tips på träning om ni har också tack ;) funderar på att vara med på det på arabcupen om vi lyckas :d
Är det svårt?

Tack på förhand!!! :bump:
 
Sv: Polebending?

"Den startande skall starta med flygande start och tidtagningen skall startas och stoppas när hästens nos korsar tidslinjen. Pole bending mönstret skall ridas runt sex stolpar. Ryttaren får själv välja åt vilket håll denna vill börja från men skall upp till den stolpe som står längst bort i banan. Därefter skall ryttaren rida ner mot startlinjen och tillbaka upp mot stolpen längst bort i banan igen, i slalom åt bägge hållen. När översta stolpen rundats skall ekipaget passera tidslinjen igen."
 
Sv: Polebending?

Om du söker på google så hittar du massor!

Det finns även en "tidsgren" som heter barrel race.
 
Sv: Polebending?

Vad är det och hur går det till?
Tips på träning om ni har också tack ;) funderar på att vara med på det på arabcupen om vi lyckas :d
Är det svårt?

Tack på förhand!!! :bump:

Ganska OT
men vart är arabcupen i år?:d
 
Sv: Polebending?

näsbyholm i strängnäs som tidigare år :)
 
Sv: Polebending?

Jadu... hästarna tycker nog att det är rätt kul och laddar upp sig själva. :D
Tror det skall vara 6,4 m mellan stolparna.

Lycka till!! :bump:

Mvh Ann
 
Sv: Polebending?

Banan var nog runt 32 m. Vet inte vad rekordtidien blev, men hon på filmen slog nytt banrekord där iaf. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
430
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 148
Senast: Bulldoozer
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
449
Senast: Badger
·
Ekonomi & Juridik Jag har två hästar, betalar 2500 för varje häst i månaden för lösdrift med full service. Skulle vilja veta om det finns billigare...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 363
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp