Bukefalos 28 år!

Polebending?

P

Patience_ox

Vad är det och hur går det till?
Tips på träning om ni har också tack ;) funderar på att vara med på det på arabcupen om vi lyckas :d
Är det svårt?

Tack på förhand!!! :bump:
 
Sv: Polebending?

"Den startande skall starta med flygande start och tidtagningen skall startas och stoppas när hästens nos korsar tidslinjen. Pole bending mönstret skall ridas runt sex stolpar. Ryttaren får själv välja åt vilket håll denna vill börja från men skall upp till den stolpe som står längst bort i banan. Därefter skall ryttaren rida ner mot startlinjen och tillbaka upp mot stolpen längst bort i banan igen, i slalom åt bägge hållen. När översta stolpen rundats skall ekipaget passera tidslinjen igen."
 
Sv: Polebending?

Om du söker på google så hittar du massor!

Det finns även en "tidsgren" som heter barrel race.
 
Sv: Polebending?

Vad är det och hur går det till?
Tips på träning om ni har också tack ;) funderar på att vara med på det på arabcupen om vi lyckas :d
Är det svårt?

Tack på förhand!!! :bump:

Ganska OT
men vart är arabcupen i år?:d
 
Sv: Polebending?

näsbyholm i strängnäs som tidigare år :)
 
Sv: Polebending?

Jadu... hästarna tycker nog att det är rätt kul och laddar upp sig själva. :D
Tror det skall vara 6,4 m mellan stolparna.

Lycka till!! :bump:

Mvh Ann
 
Sv: Polebending?

Banan var nog runt 32 m. Vet inte vad rekordtidien blev, men hon på filmen slog nytt banrekord där iaf. :)
 

Liknande trådar

Träning Behöver alla tips, trix och kunskap ni har ang travhästar. Hur får jag den att jogga lugnt, hur gör jag/vad gör jag fel om hästen går...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Mrs Chippy
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
344
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
430
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 214
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp