Bukefalos 28 år!

Pontus af stigosa?

EmmaW

Trådstartare
Jag har sökt runt och letat men hittar inga svar... vet att han är reggad som Pinto men vad är han för ras/raser? Han är ju efter Sambesi som är halvblod men har hört att han är korsning:confused: Någon som vet? Vore även jättekul om någon råkar veta om någon bild på Pontus oxå:)

/Emma, som inser att när man inte hittar det man söker på google så frågar man bland dom allvetande på Buke:rofl:
 
Sv: Pontus af stigosa?

På allbreedpedigree.com står det att han är importerad från Danmark och har registreringsnumret 94558H. Om du kontaktar den danska pintoföreningen kan du kanske få svar på din fråga.:idea:
 
Sv: Pontus af stigosa?

Är kanske helt bakom flötet i dag men jag lyckas inte hitta vem jag ska maila till och fråga där? Det reggnumret är inte ifrån dom, jag lyckas heller inte söka på han där eller på någon annan dansk sida heller?? ååå....tips?
 
Sv: Pontus af stigosa?

Hittade denna e-postadress på deras hemsida: pintoavl@mail.tele.dk
Om han/hon inte kan hjälpa dig kan personen säkert vidarebefordra mailet till någon annan.

Uppge i mailet att den Pontus du söker är efter Sambesi så borde de ju kunna hjälpa dig.

Tyvärr kan det ju vara så att uppgifterna om att han kommer från Danmark inte stämmer (med tanke på att vem som helst kan lägga in info på allbreedpedigree). I så fall tycker jag att du kan pröva att lägga ut efterlysningsannonser på olika hästannonssajter. Har du tur är det någon som ser annonsen som sitter inne på information om hästen.:idea:
 
Sv: Pontus af stigosa?

Du kan ju kontakta Sambesis ägare på Delérs stuteri och se om de kan hjälpa dig.
 
Sv: Pontus af stigosa?

Tack för era tips :D Inte lätt när det snurrar till sig ibland:angel: ska maila dom i kväll, annars kontkatar jag sambesis ägare och ser vart det leder. tack!
 
Sv: Pontus af stigosa?

När är Pontus född?
Eller rättare sagt när föddes hans första avkommor?

Ridskolan har ett skimmelskäcksto född 2000 (efter ett halvblodssto), som sägs vara efter en pintohingst vid namn Pontus. (Smulan som hon kallas är reggad hos SH med okänd stam, men hon har stam enligt ridskolechefen och om det är rätt stam jag har hittat så är mamman skimmel).
Kan väl inte finnas så många skäckhingstar som heter Pontus?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
4 895
Avel Hej! jag har forskat en hel del i att hitta mitt polska halvblods stamtavla här på internet då jag tycker det hade vart intressant att...
Svar
10
· Visningar
1 292
Senast: Görel
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 841
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
7 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp