Postnord kommer ta 125kr + moms för paket från Kina

Det jag undrar är när detta införs så man kan passa på att beställa innan alternativt om man nu kommer få betala 125kr i adminstrationsavgift för hårsnoddarna jag beställde i veckan.

Jag gissar att det beror på hur lång tid transporten tar, dvs om de hinner komma innan 1:a mars.

Edit: Läste artikeln slarvigt, betänkandet skulle komma till 1:a mars. Dina hårsnoddar lär slippa avgiften.
 
Det jag undrar är när detta införs så man kan passa på att beställa innan alternativt om man nu kommer få betala 125kr i adminstrationsavgift för hårsnoddarna jag beställde i veckan.
Precis. Jag törs nog fan inte. Mormor köpte garn för en vecka sedan hoppas verkligen inte hon behöver betala 125+.
Jag har 4m koppartråd som ska komma om en månad, kanske blir en dyr tråd...
Det känns lite konstigt faktiskt om man skulle behöva betala extra för de saker som är köpta innan beslutet är taget, men å andra sidar är det ju postnord vi pratar om:turd: så man vet ju inte...

Öppen fråga: Måste man betala samma hemska summa om man beställer med schenker, dhl etc?
 
Jag känner mig otroligt lyckligt lottad som iallfall kan skicka mina Kinapaket till sambons familj i England innan vi kommer på besök, sen knö ner dom i resväskan. :laugh:
 
OT men beställer du hårsnoddar från Kina? Why? O_o
Är det särskilda snoddar eller bara att priset går från få till ännu färre kronor?
För att alla inte har pengar. Kan endast svara för mig själv men det är inte alltid jag kan lägga 50kr på 4 hårsnoddar.
Du får 90 snoddar för 10 kr från Kina.

Det går ju inte ens att jämföra. ''Billigt'' är inte billigt för alla.
 
Men alltså du har fel. Du har ingen aning om vad du pratar om ju. Sluta sprid felaktig information.

Men du läser medvetet mina inlägg fel så sluta kommentera.

Du skrev själv att att du fick faktura från FedEx. Så varför har inte Postnord kunnat fakturera innan?
 
Men du läser medvetet mina inlägg fel så sluta kommentera.

Du skrev själv att att du fick faktura från FedEx. Så varför har inte Postnord kunnat fakturera innan?

Jag får fakturor från postnord/dpd också om jag handlar utanför EU. Det är inget nytt. Det är inget bara postnord gör. Det gäller inte bara Kina. Du skrev att det bara gällde Kina och postnord. Då svarade jag att nej det gör det inte, bl.a. FedEx gör likadant och senast för mig för ett paket från Pakistan (OBS Pakistan är ej Kina!).
 
OT men beställer du hårsnoddar från Kina? Why? O_o
Är det särskilda snoddar eller bara att priset går från få till ännu färre kronor?
Det var billigt och smidigt mest, får 30st av en sort jag gillar för 15kr vilket i sig är alldeles för billigt och priserna har ju varit helt sinnesjuka. Jag är inte mot det här i sig och tror att det generellt sett är bra för att minska konsumtionshets så jag kommer klara mig oavsett. Mer tråkigt för folk som lipperta som köper kreativa saker men det är som det påpekas i tråden så det egentligen ska vara och det var varit fel fram tills nu.

Blir mest bara inte så glad om jag får betala 125+125 för två saker jag redan beställt, sladd till mina hörlurar och hårsnoddar :D Utöver det så blir det väl mest att man blir mer selektiv med vad man beställer vilket i stort sett är för det bättre.
 
Haha men va? De straffar ju oss som gillar att köpa från Kina och utom EU.
Vet inte hur du kan förneka det.
Nej, de straffar ingen. Det är köparen som ansvarar för att alla avgifter betalas som de ska till tullverket, så bovarna är alla som beställt saker utan att betala de avgifter de ska. Inte svårare än så.

Har man själv inte gjort det med allt man beställt från Kina eller liknande kanske man inte heller ska klaga på avgiften.
 
För att alla inte har pengar. Kan endast svara för mig själv men det är inte alltid jag kan lägga 50kr på 4 hårsnoddar.
Du får 90 snoddar för 10 kr från Kina.

Det går ju inte ens att jämföra. ''Billigt'' är inte billigt för alla.
Vad köper du för snoddar som kostar 50 kr för 4 st?

Själv köper jag hårsnoddar extremt sällan så jag var tvungen att googla för att minnas vad de kan tänkas kosta.. Men en snabb koll på Lyko så får du antingen 4 sådana spiralsnoddar för 29 kr eller ett packe med 20 vanliga snoddar för 19 kr.

Jag förstår ju att det är billigare från Kina, men att det då tillkommer rejäla kostnader för att frakta ens billiga hårsnoddar över hela världen känns ju ganska rimligt.
Men jag vet inte, du kanske förbrukar extremt mycket snoddar. För egen del blir det löjliga skillnaden om jag ska slå ut det på snoddens livslängd.
 
Jag får fakturor från postnord/dpd också om jag handlar utanför EU. Det är inget nytt. Det är inget bara postnord gör. Det gäller inte bara Kina. Du skrev att det bara gällde Kina och postnord. Då svarade jag att nej det gör det inte, bl.a. FedEx gör likadant och senast för mig för ett paket från Pakistan (OBS Pakistan är ej Kina!).

Men enligt artikeln, tullverket och postnord själva så har ju postnord inte gjort detta

Vi diskuterar kina och postnord i den här tråden
 
Ni som tycker att detta är dåligt när postnord äntligen faktiskt gör nått vettigt kan ju ha i åtanke att tillverka en vara kostar, godkänna en vara kostar (dvs kolla att den inte är farlig eller producerats under olämpliga förhållanden), frakten kostar, det ÄR inte gratis att flyga över halva jordklotet, någon måste betala skatt för varan och någon måste hantera varan innan den är hos kunden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp