Praktik inför Hippologen

T

Trollflugan

Hej!

Jag undrar hur ni som har gått hippologen gjorde med praktiken/arbetserfarenheten för att komma in på utbildningen?
Jag behöver praktik men verkar helt omöjligt att få någon genom arbetsförmedlingen, trots att de ser mig som arbetslös (jobbar timextra). Samtidigt får man ju ingen lön för att praktisera, så jag vet inte riktigt hur man ska kunna göra.

Har ni några tips? Jag har hus och familj, så kan ju inte vara utan pengar.

Tacksam för tips :bump:
 
Sv: Praktik inför Hippologen

Jag har sökt hippologen i år, så jag går den inte (ännu iaf ;) ).

Jag gjorde praktiken fyra dagar i veckan (10h/dag) och jobbade två dagar
Jag tog studenten för snart ett år sen, så jag bor hemma och då betalde ju mina föräldrar mat och så, men jag har ju såklart hjälpt de också, men det var ju ändå billigare än att ha familj och hus!
 
Sv: Praktik inför Hippologen

Mitt tips till dig är att göra två långa praktikdagar i veckan, två 10h-dagar är ju halvtid. Då kanske du kan gå ner och jobba 75-80% så du kan vara ledig en dag i veckan. Ni kanske har lite mindre pengar ett år då, men förhoppningsvis får du igen det med en utbildning och ett yrke du trivs väl med sen :)
 
Sv: Praktik inför Hippologen

Extra knäcka på ICA och sedan praktisera resterande tid (helg?) på något ställe. Oftast om du gör stalltjänst brukar man få lön. Resterande tid av dagen går till praktik...

Om du jobbar som hästskötare för en tränare eller tävlingsryttare får du kanske 13 000 i månaden och det kan du väl sedan få räknat som praktik?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 189
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 533
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 323
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 863
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp