Bukefalos 28 år!

Praktisera utomlands. Tyskland?

Madeira

Trådstartare
Jag går en yh utbildning och läser logistik. Jag funderar på att ha min andra lia utomlands, tex Tyskland eller Holland men går det om man inte kan språket?
Planen är isåfall att ta med hästen hur fungerar det? är det svårt att hitta bostad till sig själv under ett par månader?
 
Jag går en yh utbildning och läser logistik. Jag funderar på att ha min andra lia utomlands, tex Tyskland eller Holland men går det om man inte kan språket?
Planen är isåfall att ta med hästen hur fungerar det? är det svårt att hitta bostad till sig själv under ett par månader?

Det går säkert, men det blir antagligen väldigt dyrt.
 
Så du läser logistik men vill dra med dig hästen ner för sju veckors praktik inom något helt annat? Eller missförstår jag helt??
 
Hur lång är praktiken? Min erfarenhet från Tyskland, dock inom ett helt annat fält, är att det finns rätt gott om praktikplatser men att de ofta är längre (3-6 månader) och att man ibland inte får göra så mycket som praktikant. Bostad beror lite på vart i landet du hamnar men rum i kollektiv borde inte vara några bekymmer. Att släpa med sig hästen ner känns dock spontant som ett jätteprojekt...
 
Om du kan köra själv blir det betydligt billigare. Kan du välja var i landet du ska ha praktik? Försök isåfall få något i nordvästra delen så det inte blir så långt att köra.

Generellt är det svårt att säga om boende och stallplats. Beror helt på var du ska och om du t ex har tillgång till bil eller är beroende av lokaltrafik, hur kräsen du är med stall osv.
 
Om du kan köra själv blir det betydligt billigare. Kan du välja var i landet du ska ha praktik? Försök isåfall få något i nordvästra delen så det inte blir så långt att köra.

Jag kan köra själv och det är väl det som är tanken isåfall.
Norra Tyskland blir det isåfall. Jag kan välja själv var jag vill praktisera

Generellt är det svårt att säga om boende och stallplats. Beror helt på var du ska och om du t ex har tillgång till bil eller är beroende av lokaltrafik, hur kräsen du är med stall osv.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 667
Senast: Paddington
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 263
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 113
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har sedan ett par år tillbaka försökt få barn på egen hand genom donation. Det går skit. Trots att jag inte är så gammal ( är under...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 827
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp