Premiärtur med färdtjänsten för första gången sen mars...

14.25 -> Jula (man kan tydligen inte skriva mariebergs köpcentrum södra och norra längre, utan måste skriva butik... Undrar om jag ska skriva
Lykos, nästa gång... Kan bli intressant att se hur de får in taxibussen i hissen...

och Jula 17.05 -> hem...

Då hinner jag snurra runt lite, inspirera till vad jag "inte behöver" men "villhöver" i julklapp, kanske kika in på zoopermarket... (Bra Zoos Mariebergsbutik) fika och glo på folk en stund.
 
Senast ändrad:

Jag vill bara också förtydliga att jag bokade resa att jag skulle vara framme vid Marieberg klockan 14... och fick alltså avresa hemifrån Södermalmsallén 14.25 och bokade resan före klockan 10.00...

Det kan vara bra för er som har vänner med färdtjänst och ni irriterar er på att de kommer en och en halv timme efter alla andra.
❤


Det är svårt att boka spontanresor, helst ska man boka en månad i förväg... Till exempel, ska vi boka julens resor före den 10 december om jag inte läst fel nånstans... Så det är ju bara att hoppas att man inte får en sen inbjudan nånstans...

Vi skulle hämta upp en person på Änggatan som gick med rullator. Men hen var som jag och kunde inte gå på buss men hen försökte verkligen, trots att hen hade så ont och var så rädd att tårarna sprutade, så i stället för att vara på Marieberg kl 14 var jag där 15.15 och började med cappuccino och bulle på Espresso House.

Jag hann inte med så mkt mer, då det var många barnfamiljer som flexat hem från jobbet tidigt, butikerna var smockade med folk. Så det blev snabbrundor.

Jag avslutade inne på Jula, där jag hittade några 1.9 m batteriljusslingor för 10 kronor styck... Jag ska "granifiera" Minnies klösträd i stället för traditionell julgran. : ) Det känns säkrast, även om elljusstakarna och ljusstjärnan än så länge bara nosats på...

Jag fick rulla på med min permo, för att åka hem och vi åkte runt köpcentret och hämtade upp en annan rullstol på baksidan. Jag skulle av först, så chauffören fick tråckla ut den andra rullstolen innan jag kunde backa ut. Den "planetplaneringen" var väl ändå lite knepigt planerad... kan jag tycka. Det hade väl varit smartare att hämta den andre personen först...
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp