Bukefalos 28 år!

Presentera era distanshästar!

JDFJ

Trådstartare
Har försökt söka bak i forumet men hittar ingen sådan tråd?
Kan ni inte presentera era hästar? :laugh:
Vilken tävlingsnivå ligger ni på och hur lägger ni upp er träning?

Väl mött!
 
Sv: Presentera era distanshästar!

Vilken rolig tråd! Jag tar på mig rollen att vara först ut, trots att jag är en distansnybörjare som precis kommit ut med min 5-åring på distansbanorna. Vi har varit ute 3 st 20 km PP (Lovisedal, Fjällnora & Romfarsritten) och Uppsalaritten 50 km CR. Vi hoppas kunna kvala till unghästfinalen men tar det just nu lite lugnt pga en rejäl sträckning som ledde till en hasledsinflammation för ett par veckor sedan. Vi kommer snart igen!

romfartunaritten-2012-025.jpg


Hästen är, som ni ser, inte någon typisk distanshäst direkt men i min värld är han världens bästa och som gjord för sporten :D

Sensation är e: Rain Storm Shadow (morganhäst) och u: Brolötens Jazz (connemara). Han är född 2007 och rids på hemmaplan mest dressyr. Han är en lugn, trevlig och alltid positiv häst som av naturen verkar ha låg puls och hetsar inte upp sig för småsaker. Han är min egen uppfödning och har genomfört sina första ritter med bravur! Jag är stolt som en tupp och lycklig över att få rida en så underbar häst! :love:

481145_10151177065958906_1699422279_n.jpg


mc3a5lgc3a5ng-fjc3a4llnoraritten.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Presentera era distanshästar!

Såg ut som en jättetrevlig liten häst!
Hur lägger ni upp er träning? :banana:
 
Sv: Presentera era distanshästar!

Har också en 5-åring som numer är kvalad för unghästfinalen. En gomirunge vid namn Danilovah

557041_494775617206534_2055461833_n.jpg


Finns lite på: https://www.dropbox.com/sh/11g1ub16uywzj2v/syq3yGVmQf#/ Bland annat bild nummer 7.