Presentera era inkörningsprojekt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
En lina på båda sidor går bra :), har innan gjort som så att jag dragit skramlet själv en bra bit och sen hakat på när han varit trygg med det :).
Om han är lite bakskygg hade jag inte hängt något i en lina. Då hade jag dragit i skramlet själv när jag tömkört. Jag hade lagt tid och träning på att han ska kunna acceptera två linor, annars kommer du ju ändå inte vidare. Går en lina bra på båda sidor, eller är det bara en sida som är läskig?
 
Ibbe har varit super duktig! Har dragit linor och svängel idag :banana:.
Har bara dragit enstaka linor innan och igår var det första gången med två draglinor samtidigt. Idag blev det svängel på det en liten stund då han gick så bra med linorna :). Gick också mellan "skaklar" idag, dvs bommar som är upphöjda i ena ändens vi gick igenom/ stannade i och backade i. Inte börjat backa in mellan dock, då han inte är helt trygg med att gå igenom smala passager eller är så bra på att backa rakt än :p.
Är är så glad över att det gick så bra med svängeln :), ägaren försökte köra in förra året men då fick han panik av däcket och och när han kom hit så var det läskigt att ens ha ett grimskaft efter sig.
Men kunde till och med lägga vikt i svängeln ^_^, han knatade på som om han aldrig gjort ngt annat ^_^.


 
Det var länge sedan jag var aktiv i den här tråden. För två år sedan körde jag in min nu sexåriga nsv för timmerkälke. Har hittills inte velat sätta honom i vagn pga lite för uppmärksam på omgivningen. Nu är jag på gång att köpa och köra in det här rara lilla russet. Hon är fyra år, välhanterad men inte mycket annat är gjort.
Efter att min 26-åriga nsv gick bort i början av november har jag sexåringen i annat stall. Där går han med russet. På bilden träffas de för första gången. I mellandagarna tar jag hem dem. Jag längtar!

XTsrbRSPomhsOc321XZxMayBlqCxBGdE8oP8duSvBf5zVBV18EUErgxR3RZ1IHmauMiFDTAEDs3DSExJ63-tqbcUcYnSKRoW2VMYLgWRbtSyoBjv8USxQa-oqxMS1q3_ZtFl8gk0_a9gyzSpSkaADEgqSNc7JSLMK24vToE23WmYDppnF3E_t3-YFD2vZhsx7XYKVPvaEHbFwbyUfWEiYFZAzEAIHHJa7rGJvBknIJh8mUo4-qYmbpUGVP1JcQKx5c6yfQ6BikmvsnqFht_U4y0p7_Kt_ssqoQFIspflQHkg3q5_NRvZdgEBf5R-k1d_RnwHEeX2YqQsgI4S3LpnwEbG0hKLKKlqXnYFZVdpM7_cIOHAFhdjHhCs167S815y466opr-drw4hbANGBK2u5B6IsM6GTcdpEWkdVhneMX45NQBEl0NhWT39TrATajW9a4LITOCywWMrWieNUEC5TTe2XZwOBTf9EDkcsf2qIJCaGYKGlpg3jC-XWi1uIvEqOu5DET494wXuimBiJg-SiAuJovrG6j0HbZXbR61RvObiXg3TPHDj2QkDRHGXxEi2TpQaEsBdvMLQbcIrFcfnSi8SZFcnK7pKm9vAJ0mIMqsFX--Utn1Y=w1118-h745-no
 
Ibbe drog svängel Igår kväll igen ^_^, var mörkt ute så höll till på grusplanen bakom gården där det är ok belysning för tömkörning i alla fall :). Han var lite stissig då knas tanterna i hagen bredvid sprang runt och fjantade sig.
Tömkörde först ett bra tag för att då honom att slappna av och lyssna på mig. drog sen linor och svängel efter mig själv ett varv innan jag hakade på allt och så lät jag den både ta i på benen i svängarna och la min vikt i den.
Oen det gick bra :), iga större problem även om det var läskigt när det tog emot på benen i svängarna. Mig drog han runt på som ingenting, drog fint i lokan ^_^.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 662
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 846
Senast: jemeni
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 306
Senast: WSLPZF
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 253
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp