Prestige olika läder

MsBlondy92

Trådstartare
Gillar Roman som sadel men skinnet känns lite "halt" och kvalitén är väl inte super.
Versaille i kalvskinnet men den är visst svårt att få tag på med ullstoppning i min storlek.
Är präglat skinn "halt" eller något?

Versaille i kalvskinn hittar jag bara med +4 framskuren och jag har +2 i mina andra. Är osäker på om jag kan ha +4 när jag bara är ca 167cm och typ normala ben.

Annars finns det någon äldre arezzo men jag tycker att skinnet ser lite torrt ut på den.
Meredith och Paris hittar jag bara äldre eller slitna o de vill jag inte ha ^^

Vill så klart ha så ny och fin som möjligt för bra pris. Verkar som att versaille i präglat skinn är lättast att få tag på. Måste ha ullstoppad vilket försvårar lite i min jakt.

Vad har ni för erfarenheter av dessa sadlar?
Hade önskat att jag hade ridit i en versaille i präglat skinn så hade mitt val kanske varit lite lättare.
 
Jag har för små erfarenheter av Prestige som märke för att svara specifikt, men allmänt så är Präglat skinn mycket glättare och halkigare men i gengäld väsentligen tåligare för slitage och väder. Behöver ridas in ordentligt då det är styvare. Kalvskinn är mycket mjukare redan från start, mycket bättre grepp men slits också fortare.
 

Liknande trådar

Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
2 822
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 597
Senast: monster1
·
Hundhälsa I vårvintras upptäckte jag att den äldre av mina hundar (7 år) blev halt efter en av dragturerna. Jag lät henne vila och hon verkade...
Svar
4
· Visningar
1 499
Senast: eldhroka
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
162 673
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp