Bukefalos 28 år!

Pris på täckesbyte?

Sv: Pris på täckesbyte?

fast det är väl frivilligt egentligen :confused:
det är ingen som tvingar någon att ha inackorderingar!

jag vet också att det tar tid att byta 10 täcken varje dag.....
men 500kr är summan som JAG har hakat upp mig på iallafall :crazy:
skillnad med 100-150 spänn, DET skulle jag kunna betala extra för den tjänsten.
 
Sv: Pris på täckesbyte?

fast det är väl frivilligt egentligen :confused:
det är ingen som tvingar någon att ha inackorderingar!

Nu råkar det vara så att jag var inte stallägare då jag blev sjuk, jag jobbade i ett stall.

Är numera stallägare, sköter mina egna hästar, byter mina egna täcken och skulle aldrig komma på tanken att jobba i stall igen.

Det är inte värt den lilla lön man får att slita ut sig totalt.

Nä, ingen tvingar någon att ha inackorderingar, men tänk så många som inte skulle kunna ha häst om de som tar emot inackorderade skulle sluta med det. Så det är nog tur att vissa gör det trots allt.

Jag tycker fortfarande det är snålt att inte vilja betala skäligt för de tjänster man vill ha utförda.

I övrigt så vet jag inte om jag tycker 500/månad och häst är så oskäligt för täckesbyten varje dag. Skulle nog tycka det var ok om jag hade min häst uppstallad. För kan jag inte ta mig ut på morgonen och på eftermiddagen för att byta ute/innetäcke så min häst slipper stå med ett tex blött utetäcke tills jag kommer på kvällen, då skulle jag anse att det vore absolut värt de ca 16 kr/dag det blir.

Men det är ju min åsikt.
Tycker man det är för dyrt, ja, då är det ju bara att åka själv för att byta.
 
Senast ändrad:
Sv: Pris på täckesbyte?

Nej ingen tvingar en och i mitt stall hade vi inte täckesservice.

Men jag svarade för att så många här tyckte det var en skitsak som de inte skulle behöva betala för.

Jag försökte bara belysa från andra sidan.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 116
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 037
Senast: ameo
·
Hästmänniskan På gården jeg står betaler man 3900 for ponni med 8 kg høy og 4100 kr for hest med 12 kg høy. Jeg ønsket å gi ponnien min 9 kg høy, men...
Svar
18
· Visningar
1 662
Senast: WBanna
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 969
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp