Bukefalos 28 år!

K

Kelda

Vi ska anordna lokal hopp tävling för ponny i klubben snart, och det har fallit på min lott att ansvara för priserna. Jag skulle vilja ha lite tips på bra hederspriser som ni fått när ni varit ute och tävlat, eller bra saker som ni skulle vilja ha i pris. Skriv gärna sånt som ni INTE vill ha i pris också.
Pratade med en kompis vars dotter det gått ganska bra för ute på tävlingsbanorna. Hon hade en hel kartong full med grimmor. Inte så roligt kanske........

Skulle vilja ha riktigt bra och genomtänkta priser.
 
Sv: priser

Skilj på B-ponny, C-ponny och D-ponnypriser.

När man är typ 9 år och rider B-ponny kan det vara jätteroligt att få en barbie, men när man är 18 år och rider D-ponny är det mindre populärt. ;) Det fick jag, 17 år på D-ponny. :p

Vi brukar annars alltid ha prisbord där pristagarna själva får välja vad de vill ha (och ber dem kolla på prisbordet innan prisutdelningen för att det ska gå fortare).

Tavlor, muggar och mjukdjur brukar vara rättså populärt i de flesta ålderna. Schabrak och segertäcken är alltid roligt (de får räknas som hederspris).
 
Sv: priser

Det som inte är så roligt att få är ju typ hovkratsar, borstar osånt, det är ju ganska självklart att man har sånt när man tävlar :p

Schabrak och täcken/ländtäcken är ju ganska roligt att få. Även lindor även om det är en hopptävling.

Tänk oxå på hur ni fördelar priserna. När jag blev placerad en gång fick jag en ryggsäck medan den som kom efter mig fick lindor, om jag hade vetat det hade jag försökt rida lite långsamre :p

Även om man får välja vad man vill ha. Tävlade dressyr en gång och blev placerad. Dom tog in alla placerade på samma gång i alla katagorier och hade ett bord med prsier, dom hade typ ett träns ridhandskar, tröjar osånt. så egentligen var det ju bara ett riktigt fint pris. Iafa så började dem med förstapristagaren i B-ponnyerna och istället för att sedan ta första pristagarna bland C-ponyyerna tog dom andra pristagarna i B-ponnyerna. Så när den som vann bland D-ponnyerna skulle välja pris fick hon ta en t-shirt i storlek xxxs typ:crazy: Inte så väl genomtänkt.
 
Sv: priser

En gång vet jag att vi hade köpt jättefina dressyrschabrak i första pris till en dressyrtävling för häst. Nu bar det sig inte bättre än att samma ryttare vann alla tre klasserna! (hon hade två hästar). Så hon fick åka hem ´med tre st schabrak. Som sagt, snygga, oc´h av bra kvalite´men ändå......

Jag funderar lite på förbrukningsgrejor. Typ vitaminer, kraftfoder, kanske glitterspray och pälsglans och sånt till den yngre barnen. Sånt brukar i alla fall mina barn använda. Sadeltvål, läderbalsam av lite "finare" sort. Vad tror ni om sådant?

Barbie och sånt är jag lite försiktig med. Det fick barnens kompis en gång. Han heter Peter.................. Han tyckte inte det var så roligt
 
Sv: priser

Ja glansspray, läderbalsam/tvål och sånt är ju rätt bra saker. Spcielt glansspray som brukar gå åt rätt mkt :p

Kraftfoder oså sån är ganska inte så jättebra, men vet ju inte vad pristgarens häst/ponny äter. Jag fick havre en gång, och min ponny åt absolut inte havre :p
Samma sak med vitaminer.

Hästgodis kanske eller godis till ryttaren, en påse morötter, äpplen eller ngt sånt.
 
Sv: priser

Här kommer jag med lite tips! :)
B-ponny
¤ Pälsglans (går ju alltid åt)
¤ Gummisnoddar/manrosetter (Går också åt)
¤ Ridvantar (man kan ju ha sånadär "magiska" så passar dom alla)
¤ Smörjgrejer (går alltid åt)
¤ Anteckningsbok/ritblock med hästmotiv
¤ Nosludd
C-ponny
¤ Pälsglans
¤ Gummisnoddar/manrosetter
¤ Smörjgrejer
¤ Hästbok
¤ Biocheck
¤ Nosludd (kanske inte knallgrönt, men typ fårskinn)
D-ponny
¤ Pälsglans
¤ Gummisnoddar/mantape
¤ Smörjgrejer
¤ Biocheck
¤ Plastrongnål
¤ En lite "finare" borste (typ en sånhär man/svans borste i trä med plastpiggar, är ju jättebra och har man redan en så gör det inte så mkt, för tillslut så slits ju den gamla(piggar lossnar...))

Skräckexempel:eek:
¤ Grimmor i str Ponny i en D-ponny klass (fick min kompis när hon vann, hon gav sedan bort den till en tjej som har en c-ponny)
¤ Segertäcken i för små storlekar (Såg en kraftigare B-ponny med ett segertäcke som slutade ca 1 dm bakom sadeln)
 
Sv: priser

När jag tävlade storhäst i somras vann jag en grimma i ponny/cob strl *haha*

sånt jag vunnit:
Miniradio (med stegräknare, ficklampa och hörlurar), Ljushållare, flugpannband (i tyg, åxå i str ponny/cob ;) ) ett Glas (5kr från rusta :rofl: tanken som räknas :D)

Tips: Doftljus, finns "stora" jättefina gele/stearin, vet ej vad sorten heter men det doftar himmelskt, kostar iaf minst 100kr i affär)
Flugpannband (bra att ha!)
Magiska vantar (behövs alltid, man tappar så lätt bort vantar!)
Glitter/pälsglans
Presentkort på tex hööks
Fina ridstrumpor
är det bara jag här som tycker finare borstar är kul? ;)
DVD (har sett det delats ut förut å de verkade nöjda)
schabrak
 
Sv: priser

beror på om det är ponny lr häst...e de ponny så kanske pokaler kan vara roligt att få..men inte om du rider stor häst..då vill man (iaf jag ) ha ngt jag har användnig för
 
Sv: priser

Presentkort är ju inte helt fel..
Gå till några ridsportaffärer och fråga om de vill sponsra er med några presentkort som priser!

Pannband till träns, fårskinnsinlägg till benskydd (inte så dyrt på tex. Börjes), något fint fleecetäcke tycker detta är exklusivt och fint + billigt 139:- http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/7002.jpg , fårskinnsludd till grimmor/träns, tyglar mm..

Tja finns ju lite att välja på !
 
Sv: priser

presentkort är ju smart om alla kommer från samma ställe..men det var inte lika kul den gången min kompis vann ett presentkort på ett ställe som 30 mil ifrån där hon bodde..
 
Sv: priser

De är ju så svårt, grimmor & sånt är ju olika i storlekar även om de är samma katogeri. men täcken är ju lite lättare ...
de finns billiga fleecetäcke på hööks & börjes ..
 
Sv: priser

Då kan man ju byta eller sälja :)
Men om de bara ska ha en lokal hopptävling får vi väl hoppas att folk inte åker 30mil... fast det kanske är ute på vischan :D
 
Sv: priser

Vi brukar ha lite hästrelaterat (tex schabrak) samt lite icke-hästrelaterat (t-shirt, brevpapper osv) samt att pristagarna får välja vad de vill ha.
 
Sv: priser

Jag har vunnit en prydnadshästhuvud i glas, lite kul eftersom det ändå känns som ett riktigt pris ^^

Jag har oxå vunnit en gossedjurshäst på en nyckelring, inte så kul...:p
 
Sv: priser

Ja nån liten pokal eller glasgrej med ridklubbens namn och dagens datum ingraverat på en skylt är också kul att få.
Godis till ryttare o häst
segertäcken är ju kul att få, då kan man skriva de e proppen också, för det är inte så ofta det på lokaltävlingar;)
Schabrak men helst inte med typ snobben o skrutten på:crazy:
Benlindor Undvik rosa, det finns killar med ibland!
Tyglar kan ju alltid vara bra att ha ett par extra
Spö
ridhandskar
benreflexer
Anmälningsafgiften tilllbaka till samt. placerade

Det är omöjligt att hitta priser som alla vill ha, men här va mina förslag=)
När det är lokaltävling på ponny skulle jag undvika att ge sporrar i pris, pga att jag inte tycker att ponnybarn på lokal nivå ska ha sporrar:)
 
Sv: priser

Jag är inte den som har placerat mig särskilt ofta, men ett exempel på placering, andraplats i lokal hoppning för ponny, då fick jag en frisbee (stavas?) från landshypotek... Det var väl inte jättekul direkt.
Däremot fick vi också ett stoort knippe späda morötter, med blast och allt, gissa om ponnyn blev överlycklig! :D Vi hann knappt lämna banan innan hon skulle ta sig en smakbit.. :p
Roligt att kunna göra hästen så glad med så små medel! Morötter och ärevarv och så var hennes lycka gjord! :)
 
Sv: priser

Jag fick en sån där hård liten björnreflex en gång.(som man fick gratis när man gick i typ förskolan) när jag blev placerad i en hoppning. Inte så kul...
 
Sv: priser

Jag vann en gång en strågris (relativt stor också), vad jag skulle med den till vet jag inte.

Ett annat skräckexempel (för min del) var när jag vann min första ft på storhästen. Första priset var en jättejättefin lädergrimma i strl full (hästen är ett fullblod med nätt huvud som drar cob). Men så säger prisutdelaren; "Nä, denna kommer ju bli alldeles för stor för din fina, lilla häst" och ger mig en babyrosa grimma med tillhörande babyblått grimskaft.

Jag stod där som ett fån och fattade inte vad som hänt förrän h*n gett lädergrimman till 2:an. Tack och lov förstörde hagkompisarna den rosa grimman inom någon vecka.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 264
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 618
Senast: Jeps
·
Hundträning Tänkte skapa en ny tråd för dom som tränar bruks då den gamla inte var uppdaterad på så länge. Egentligen så tränar jag inte så mycket...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 871
Senast: Carolininen
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 376
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp