Bukefalos 28 år!

Sv: priser

jag har några tips jag är själv 11 år och tävlar d-ponny;)
Schbrak.alltid kul att få
en brodyr som klubben fixar:)
glitter.alla tjejer gillar det
en grimma ge gärna 1 en rosa typ 2 an en turkos och 3 an en limegrön i b ponnyklassen..brukar uppskattas för mindre ponnys.
boots..kan va kul att ha(gärna i pastell färger)Ovanligt och unikt;)
plakett en rosett och en bukett blommor i de mindre klasserna.
luva(öron luva till hästen alltså)benlindor,pengar till mobilen:)lädergrimma (ta och fråga vinnaren vad den ahr för storlek på grimma och sedan beställ hem,Pannband,Klubbtröjor:)En stor påse hästgodis..finns på hööks en påse med jätte mycket godis för ca 99,Åk gärna in på ullared om någon bor i närheten många billiga täcken där..när jag var där var det utförsäljning av gröna täcken för 80 kr(fleece och det var i går jag var där:))Mycket uppskattas av mindre barn emn köp ofta häst saker det tror jag alla gillar
 
Sv: priser

Men det finns ju killar som tävlar oxå, så man ska kanske vara lite försiktig när det gäller rosa grejer;)
 
Sv: priser

Ja det såklart, jag är själv inte så förtjust i rosa. Men om jag var prisutdelar så skulle det nog känns lite mer pinsamt och ge en rosa grimma till en kille än till en tjej:p
 
Sv: priser

Försök att i första hand hitta företag som är villiga att sponsra med priser/pengar till tävlingen (detta gör ju att det blir "mer över" till klubben).

Yngre ponnybarn gillar små pokaler (iaf mitt barn). De kostar inte så mkt i inköp. Se till att ha olika priser i de olika klasserna, vinner man/blir placerad i båda klasserna är ju risken stor att man får likadana priser i båda klasserna (har hänt oss).

Försök att ha plaketter till de placerade, det är iaf det som de flesta tycker är roligast att få!
 
Sv: priser

Det absolut roligaste jag fått var när alla placerade fick ställa upp sig för fotografering individuellt mot en vit vägg med rosetten.Det var en helt vanlig amatör fotograf (en mamma) och fick det hemskickat med en liten ram.Hur gulligt som helst,hur många lyckas få kameran med på tävling:smirk: ?
 
Sv: priser

Det absolut roligaste jag fått var när alla placerade fick ställa upp sig för fotografering individuellt mot en vit vägg med rosetten.Det var en helt vanlig amatör fotograf (en mamma) och fick det hemskickat med en liten ram.Hur gulligt som helst,hur många lyckas få kameran med på tävling:smirk: ?

faktiskt väldigt många;)
 
Sv: priser

SÅ länge man får en rosett så är jag nöjd:angel:
Nä men visst är det alltid kul att få något roligt men då ska det vara lite tanke bakom det.
Något som jag tycker skulle vara kul att vinna är:
schabrak(som många redan har skrivit)
Lindor(i neutrala färger, blått, svart, vitt osv...)
godis(alltid gott, om det är något man gillar förstås)
presentkort på typ odal eller hööks eller liknande
skydd(nackdel är väl kanske att det inte passar alla typer av hästar)
träns(enklare typer som ser ut att passa dom flesta typer av hästarna, eller om man har flera storlekar så får den som vinner tränset säga vilken storlek...)
Läderggrimma(men samma sak gäller här som med tränset)
Martingal eller brösta(men åter igen som med tränset)
Nu kom jag inte på mera bra saker men några saker som man inte bör ge:
rosa saker(inga rosa saker över huvudtaget, finns killar och tjejer som tycker det är jätte fult)
kläder(storlekar, fula färger, eller fult tryck)
Spö(Kankse inte är så kul att få, eftersom om man rider med spö så har man ju redan de)
Foder(som många redan har sakt)
Bett(Fel storlekar och dom flesta har väl iaf ett bett om man tävlar)

Det var lite jag kom på!
 
Sv: priser

Haha.Inte min familj.Det är alltid ett evigt;- var är kameran,var är kameran?Men så finns det inte mycket dokumentation på vårt tävlande genom foton heller.
 
Sv: priser

samma här. mamma är värdelös på att ta kort (hon missar hästen typ) så det blev aldrig några kort. har knappt några kort alls sedan ponnytiden.. :( har lite fler nu när digitalkameror blir vanligare..
 
Sv: priser

Jag vann en gång en strågris (relativt stor också), vad jag skulle med den till vet jag inte.

Ett annat skräckexempel (för min del) var när jag vann min första ft på storhästen. Första priset var en jättejättefin lädergrimma i strl full (hästen är ett fullblod med nätt huvud som drar cob). Men så säger prisutdelaren; "Nä, denna kommer ju bli alldeles för stor för din fina, lilla häst" och ger mig en babyrosa grimma med tillhörande babyblått grimskaft.

Jag stod där som ett fån och fattade inte vad som hänt förrän h*n gett lädergrimman till 2:an. Tack och lov förstörde hagkompisarna den rosa grimman inom någon vecka.

HAHA! Jag skulle bli så jäkla sur på det puckot som tyckte att du skulle ha en ful grimma istället! :rofl:
 
Sv: priser

Jag skulle vilja vinna något som
  • Schabrak
  • täcke
  • träns
  • presentkort
  • skydd (av något slag)
  • pälsglans
  • en säck (inte påse, de brukar vara billiga) morötter
 
Sv: priser

Det tycker jag verkade jätte kul :) Skulle kunna utveckla det lite, varför inte en tavla med kort från själva ritten och från prisutdelningen? Finns säkert amatörfotografer som ställer upp gratis för att få bilder till portfoliot.. Sen får väl klubben betala för ramarna kanske..
 
Sv: priser

Tänk på att inte ta ngt tjejig då det kan bli en kille som vinner. Men tänk även på att anpassa efter åldern eller ha saker som passar alla.
saker som man har andvändning för är det bästa tycker jag.
Ett tips kan vara att de placerade kan välja mellan ett antal priser som man har i en hink eller liknande. Då kan man ju ta ngt som passar. Bara det att 1 väljer först och så :idea:
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 210
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 574
Senast: Jeps
·
Hundträning Tänkte skapa en ny tråd för dom som tränar bruks då den gamla inte var uppdaterad på så länge. Egentligen så tränar jag inte så mycket...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 825
Senast: Carolininen
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 367
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp