Problem att sko häst

Sv: Problem att sko häst

Jag hittade min där man sålde westerngrejor.Jepp mkt träning och tålamod,men det går.Numera så står de som ljus och det räcker att man säger lyft så lägger de hoven i handen,så kämpa på.Hoppas du har en lugn förstående hovslagare som inte blir arg på henne.
 
Sv: Problem att sko häst

hade samma problem med min kille.. han var dock rädd. och brems provade vi, utan något som helst resultat.. bara att han förknippade hovslagaren med mer smärta....suck... har ångest än idag över att jag tilllät den idioten att bremsa...och de e två år sen om inte mer..
 
Sv: Problem att sko häst

Jag hittade min där man sålde westerngrejor.Jepp mkt träning och tålamod,men det går.Numera så står de som ljus och det räcker att man säger lyft så lägger de hoven i handen,så kämpa på.Hoppas du har en lugn förstående hovslagare som inte blir arg på henne.

Har en super bra hovis, undrar i bland om han inte är för mjäkig :smirk: har nog aldrig träffat en kille som är så go & trevlig med hästarna, det kan man inte tro när man ser honom.. han ser ut som en äkta HD typ :) han har all tålamod i världen, han stannar alltid kvar hos mig och ser så min tjej kvicknat till o mår bra efter drogen, så han brukar tillbringa en 2-3 tim i stallet med mig när han skor ;)
 
Sv: Problem att sko häst

hade samma problem med min kille.. han var dock rädd. och brems provade vi, utan något som helst resultat.. bara att han förknippade hovslagaren med mer smärta....suck... har ångest än idag över att jag tilllät den idioten att bremsa...och de e två år sen om inte mer..


har du fortfarande problem med skoningen på honom? eller har det löst sig för dig?
 
Sv: Problem att sko häst

Hmm...nu var ju detta nåt min underbare hovis tog till när hon tramsade ett par gånger. Såg ut som han visste vad han gjorde.

Jag såg dock inte att du hade problem i övrigt oxå när du hanterar hästen själv.

Lycka till..
 
Sv: Problem att sko häst

bra hovis som inte var rädd... det var det som funkade för oss.... och att inte "ge" sig, utan tala om för hästen att det inte är farligt och att den inte får bete sig hursomhelst.. han är inte 100% idag, men nu kan man åtminstone verka hovarna utan fara för livet. sko har jag inte provat, och kommer inte att prova heller tror jag...
 

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
24
· Visningar
378
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Jag behöver hjälp med lite råd och tips gällande skoning. Jag har haft min häst i fyra år. Första året gick det jättebra att sko...
Svar
11
· Visningar
1 583
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 178
Senast: Oknytt
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 595
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp