Problem! Hjälp önskas!

D

dorisdoris

Hur får man två hanar att acceptera varandra? Den ena hanen har dessutom inte umgåtts så mycket med andra hundar så han fattar liksom inte riktigt hundspråket? Han flyger bara på hund nr 1... *suck*
 
Sv: Problem! Hjälp önskas!

Hej!

Ja, det är inte lätt. Lyder hundarna DIG? Är du ledare nr 1 (alfa ledare). Ett tecken på utfall är brist på ledarskap.
Är hundarna jämn gamla?=båda vill vara ledare, de måste göra upp rangordningen(kan dock resulera i blodbad om ingen vill ge sig, varierar beroende på ras).
Kastrering kan hjälpa, dock ej säkert.
Annars så är det nog bara att hålla dem i sär :cry:

Det kanske finns någon annan med bättre svar.
 
Sv: Problem! Hjälp önskas!

Inte mina hundar, en är min "plasthund" om man säger så...

3 årig husky o 1.5 årig rottweiler...
 
Sv: Problem! Hjälp önskas!

*puffa*

Ingen som har något tips? Inte ens ett vanligt hederligt mirakeltips?
 
Sv: Problem! Hjälp önskas!

vissa hundar tycker helt enkelt inte om varandra och det får man acceptera. däremot ska de inte hoppa på varandra. gå promenader med båda hundarna (jag förutsätter att ni är två?) och försök göra stämningen så avslappnad som möjligt. avbryt alla försök till gruff, men har ni ledarskapsproblem så bör dessa redas ut innan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 599
Senast: jemeni
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 600
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Hej, jag har fött upp tre valpar, en tik och två hanar. Den ena hanen bor kvar absolut inga problem, tiken bor hos min mamma. Problemet...
Svar
6
· Visningar
1 045
Senast: Jedima
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp