Problem med golvvärme vid flera minusgrader

Här kommer då lösningen....

Något måste ha blockerat ventilen på inkommande i kombo med strul med shunten. Jag har stängt av pumpen, skruvat in och ut ventilen, och sedan skruvat ut den 2 varv. Rensade även shunten och efter jag satte ingång allt. Nu är det varmt efter pumpen och även på returen. Shunten står nu på 1, max. Tänkte låta det vara så en stund sedan stänga och se om det blir varmare eller kallare. Sedan dokumentera allt. Tack för all hjälp och förklaring :love:
 
Här kommer då lösningen....

Något måste ha blockerat ventilen på inkommande i kombo med strul med shunten. Jag har stängt av pumpen, skruvat in och ut ventilen, och sedan skruvat ut den 2 varv. Rensade även shunten och efter jag satte ingång allt. Nu är det varmt efter pumpen och även på returen. Shunten står nu på 1, max. Tänkte låta det vara så en stund sedan stänga och se om det blir varmare eller kallare. Sedan dokumentera allt. Tack för all hjälp och förklaring :love:
:banana::banana::banana:
 
Måste bara skriva en rad över lyckan att ha alla rum i huset varma! Shunten är nu på mitten, värmeräkningen kommer gå ner drastiskt och ventilen verkar ge lagom flöde, golven känns ljumna trots att värmen som pumpas runt sjunkt på radiatoskretsen till 38-40, rören till golvvärmen ligger lägre, känns ljumna inte mer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp