Bukefalos 28 år!

Problem med licens

Dressyrryttaren

Trådstartare
Jag ska ju fylla 14 i år, och håller på att ta gröntkort nu. Men jag gör provet 23 och tävlingen jag vill åka på är 30. Hinner jag att få kortet och att min licens godkänns innan i tid till tävlingen?
Annars om jag jag vill undvika E-anmälan, kan jag då anmäla en vän med licens och sedan när propositionen stängt och jag fått kortet anmäla mig utan efteranmälan? Tacksam för svar :banana:
 
Sv: Problem med licens

Det gröna kortet borde aktiveras direkt i tdb så att din licens ska säkert vara klar i tid till tävlingen. Prata med hen som har hand om provet att du har tävling på gång:). Du kan anmäla din vän på hästen eftersom man får lov att göra ryttarbyte utan kostnad, så slipper du efteranmälningsavgiften.
 
Sv: Problem med licens

Som fiorano skriver är det nog bra om du pratar med handledaren om att du har tävling på gång så att denne vet att det är lite bråttom med att rätta och skicka in resultaten.

Kom ihåg också att du ska finnas med i tdb så det inte blir nåt krångel när distriktet ska registrera att ditt personnummer ska ha grönt kort i tdb.
 
Senast ändrad:
Sv: Problem med licens

Kan nog vara bra att prata med SvRF också och tala om att det är bråttom, för det kan annars ta upp till två veckor från att de fått uppgift om att man klarat provet till att det registrerats i TDB.
 
Sv: Problem med licens

Vi har fixat grönt kort till ryttare typ dagen före tävling, prata med förbundet så att de snabbar på!
 
Sv: Problem med licens

Som de andra skrivit så går det nog, men jag tycker att du ska tänka på, andra gånger du planerar saker, att vara ute i mer god tid.

Det är inte särskilt juste att tvinga någon annan att stressa för att du (eller dina föräldrar) har planerat dåligt.
 
Sv: Problem med licens

Det är nog mer troligt att det är provtillfälet som ligger dåligt i tid än att det är TS som har dålig planering.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 869
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
867
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 512
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 898
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp