Problem med mobilversionen

Har en Samsung S4, ca ett år gammal så jag tycker inte att det borde bero på att den är för gammal...
 
Har Sony och Chrome.

Ibland segladdat och till 95% funkar det inte att skriva - tangentbordet kommer inte upp och sen hänger sig allt.

Lyckas jag äntligen få upp tangentbordet, är det lite segt att skriva oxå, får inte ha bråttom. Försöker jag radera text som blivit fel får jag upp sånt jag raderat eller en kopia av det som redan står i rutan.

Bara Buke.

Samma fast jag har Samsung S3 och Chrome.

Har fått försöka i över 15 minuter bara för att kunna skriva detta.

Inget tangentbord, utslängd, S E G T....
 
Yepp, ingen skillnad. iPhone 5s om det spelar någon roll.
Samma här. Tangentbordet kommer inte upp. Ibland blixtrar det till supersnabbt och ikonen för tangentbord kommer upp i toppmenyn, men sen försvinner den igen, utan att själva tangenterna kommit upp.



När det kraschar så hinner jag inte se vilka banners/annonser som är igång; allt är bara svart.
 
Det var nästan värre med BB än utan.

Var nyss inne på ditt svar i den andra tråden och blev utslängd 3 ggr innan jag läste senaste svaren från ikväll/inatt.

Blev dock paff att jag lyckats både läsa och skriva detta utan att bli utslängd......
 
Har ibland väntat flera minuter på att klicka in på rätt tråd, eftersom det är något som ska ladda ner innan muspekaren hamnar rätt. Gått ifrån och tagit en kopp kaffe med mig in, laddar fortfarande annons.

Ja! Just det här med att vara tvungen på att vänta på att annonserna laddas för att kunna klicka på rätt länk har fått mig arg på riktigt. Jag glömmer helt enkelt bort det, och när jag under samma halvtimmespendling för tionde gången lyckas klicka mig in på en tråd jag inte har något intresse av att läsa, bara för att en annons plötsligt blir klar och förskjuter all text... Mobilen lever farligt. :rage:

Skämt åsido, går det inte att ordna det här @Gunnar? T ex genom att ha någon fast höjd på vilken alla annonser får plats både före och efter de laddas.
 
Ja! Just det här med att vara tvungen på att vänta på att annonserna laddas för att kunna klicka på rätt länk har fått mig arg på riktigt. Jag glömmer helt enkelt bort det, och när jag under samma halvtimmespendling för tionde gången lyckas klicka mig in på en tråd jag inte har något intresse av att läsa, bara för att en annons plötsligt blir klar och förskjuter all text... Mobilen lever farligt. :rage:

Åh det är så otroligt irriterande!!
 
Ja! Just det här med att vara tvungen på att vänta på att annonserna laddas för att kunna klicka på rätt länk har fått mig arg på riktigt. Jag glömmer helt enkelt bort det, och när jag under samma halvtimmespendling för tionde gången lyckas klicka mig in på en tråd jag inte har något intresse av att läsa, bara för att en annons plötsligt blir klar och förskjuter all text... Mobilen lever farligt. :rage:

Skämt åsido, går det inte att ordna det här @Gunnar? T ex genom att ha någon fast höjd på vilken alla annonser får plats både före och efter de laddas.

Samma problem här också när jag surfar från mobilen. Men jag lyckas t.o.m klicka in mig på fel forum. Och så ska jag klicka mig rätt och kommer fel igen. Och igen. :banghead:
 
Senaste veckan (?) har jag haft problem med att mobilversionen av buke varit väldigt seg. Sidan står och laddar i flera minuter och sedan kommer det här meddelandet upp:
4979-1423795606-48828a1361bc1ea34d261e761b2a40a2.png


Även efter att jag tryckt bort meddelandet fortsätter det att vara segt, kan t.ex inte skriva något p.g.a laggandet.. För varje gång sidan ska laddas, t.ex om jag öppnar en tråd stannar allt av igen och meddelandet dyker upp igen om några minuter.

Har bara det här problemet med buke, alla andra sidor fungerar som vanligt. Sitter felet i min mobil eller är det något som spökar på buke? :cautious:

Jag har samma problem. Använder Firefox i Android JellyBean, Sony Xperia S.
 
Ja! Just det här med att vara tvungen på att vänta på att annonserna laddas för att kunna klicka på rätt länk har fått mig arg på riktigt. Jag glömmer helt enkelt bort det, och när jag under samma halvtimmespendling för tionde gången lyckas klicka mig in på en tråd jag inte har något intresse av att läsa, bara för att en annons plötsligt blir klar och förskjuter all text... Mobilen lever farligt. :rage:

Skämt åsido, går det inte att ordna det här @Gunnar? T ex genom att ha någon fast höjd på vilken alla annonser får plats både före och efter de laddas.

@Gunnar Jag tycker att min fråga i alla fall förtjänar ett svar. Vi är uppenbarligen flera som upplever det här som ett problem. Under de senaste dagarna har jag blivit ännu mer irriterad och därför väljer jag nu att sluta läsa på forumet via mobilen. Då försvinner uppskattningsvis en halvtimme per vardag.
 
Jag har iphone 5S och Safari och har inte haft problem med att det är segt. MEN - jag blir utloggad hela tiden. Som nyss. Loggade in, började läsa den här tråden, klickar för att visa sida 2 - loggas ut.

Så har det varit ofta senaste månaden, att man blir utloggad så fort men byter sida.
 
Jag har iphone 5S och Safari och har inte haft problem med att det är segt. MEN - jag blir utloggad hela tiden. Som nyss. Loggade in, började läsa den här tråden, klickar för att visa sida 2 - loggas ut.

Så har det varit ofta senaste månaden, att man blir utloggad så fort men byter sida.
Utan att veta helt säkert tror jag detta beror på någon form av inställning på din mobil/dator.
Tidigare när det gäller datorer vet jag att en del blivit utloggade för att deras klocka på datorn gått fel. Inkognito surfning, ej tillåtande av coockies eller övernitiskt inställda säkerhetsprogram kan möjligen också ställa till det. En rensning av webbläsarcache, om något konstigt hänt med den kan kanske också hjälpa.
 
Utan att veta helt säkert tror jag detta beror på någon form av inställning på din mobil/dator.
Tidigare när det gäller datorer vet jag att en del blivit utloggade för att deras klocka på datorn gått fel. Inkognito surfning, ej tillåtande av coockies eller övernitiskt inställda säkerhetsprogram kan möjligen också ställa till det. En rensning av webbläsarcache, om något konstigt hänt med den kan kanske också hjälpa.
Hjälper inte. Likadant på paddan btw. Och händer enbart på buke.
 
Hjälper inte. Likadant på paddan btw. Och händer enbart på buke.
Men om det var ett generellt fel på Bukefalos, så borde väl alla bli utloggade när de byter sida, tror eventuellt att flera skulle hört av sig om det vore så, jag hoppas det i alla fall.
Jag blir inte utloggad på varken ipad, ipod, eller något annat, så för mig är det troligt att du har något knas med något specikfikt för dig, prova att logga ut och logga in igen, kanske det är något problem knutet till ditt användarkonto, vet inte om det kan ställa till det om man angett fel tidszon.
 
@Gunnar Jag tycker att min fråga i alla fall förtjänar ett svar. Vi är uppenbarligen flera som upplever det här som ett problem. Under de senaste dagarna har jag blivit ännu mer irriterad och därför väljer jag nu att sluta läsa på forumet via mobilen. Då försvinner uppskattningsvis en halvtimme per vardag.
Jag testar en annan ändring, fungerar det bättre nu?
 
Men om det var ett generellt fel på Bukefalos, så borde väl alla bli utloggade när de byter sida, tror eventuellt att flera skulle hört av sig om det vore så, jag hoppas det i alla fall.
Jag blir inte utloggad på varken ipad, ipod, eller något annat, så för mig är det troligt att du har något knas med något specikfikt för dig, prova att logga ut och logga in igen, kanske det är något problem knutet till ditt användarkonto, vet inte om det kan ställa till det om man angett fel tidszon.

Ingen aning om det bara är jag. Men jag har ju inte de andra fel det pratas om i tråden så antar det kan slå olika.

Logga ut och logga in gav ingen skillnad. Inte heller låna kompis telefon. Så på nåt sätt är det kopplat till just buke/min anv på buke. Fast hur vetesjutton
 
När jag försöker logga in via mobilen och ska skriva användarnamn och lösenord så skrollar sidan upp och ner hej vilt.
Riktigt irriterande, ansvarig människa får vänligen fixa problemet
 
När jag försöker logga in via mobilen och ska skriva användarnamn och lösenord så skrollar sidan upp och ner hej vilt.
Riktigt irriterande, ansvarig människa får vänligen fixa problemet
Mycket konstigt, det är inget jag känner igen och inget jag hört någon annan drabbas av. Testade dock på lite olika mobiler och råkade själv ut för det. Tack för att du hörde av dig.
Jag har ändrat på hur inloggningen fungerar nu, för mig blev det bättre. Återkom om det fortfarande är problem, gärna också om det löst sig.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 417
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 881
Senast: Roheryn
·
F
Bukefalos Ja, hej, det är jag igen. :cautious: Jo, sen jag bytte telefon kan jag inte längre ladda upp bilder på Bukefalos. Andra kanaler går...
2
Svar
20
· Visningar
1 130
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp