Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade ridskolan en prova-på-clear-round i WE. Jag har aldrig provat att rida en WE-bana. Det närmaste jag kommit har varit lekarna på våravslutningen på ridskolan.

Jag anmälde mig lite i sista stund för jag kände att jag egentligen inte hade tid, men vad tusan... man får väl ta chansen när den kommer.

Jag hade valt att rida "min guldklimp" och redan på framridningen kändes han fin och lyhörd. Han har ju rutin på WE så det var inget i banan som vållade några problem. Det var jag och en annan tjej som fick börja rida. Vi var de enda som red utan assistans. Hon red först och sen var det min tur. Jag hade bara anmält mig till teknikbanan i skritt och trav för jag tyckte det kunde vara lagom att börja med men efter ritten fick jag frågan om jag ville prova speeden också. Jag sa ja.

Så jag red hela banan igen, i samtliga gångarter denna gång. Med en så duktig häst är det svårt att misslyckas men i en halt (!) var jag inte alltför långt ifrån att ramla av :D då jag skulle flytta en kopp från en stolpe till en annan utan att byta hand. Men resten av banan gick galant. Trav genom serpentinen, snäv sväng och galoppfattning, ny sväng, galopp över bron, ny sväng och litet hinder, avsaktning före en stolpe, pling på klockan och så i mål. :)

guldklimpen.jpg

(Min mobilkamera är det sämsta tänkbara så han ser 20 år äldre ut på bilden än han är.)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 577
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Sista dagen på ridskolans termin stod jag uppbokad på två lektioner – dels min ordinarie, och dels den sista lektionen för dagen som...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 018
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp