Bukefalos 28 år!

M

marika_

finns det någon här som har en pudel? jag har en dvärgpudel hane på 8 månader....
 
Sv: pudel...

marika_ skrev:
finns det någon här som har en pudel? jag har en dvärgpudel hane på 8 månader....

åhå..... kaaan inte låta bli att skvallra lite! :p Jag har ingen pudel, men Cassiopeja har snart en! Hoppas hon kommer in, så kan ni säkert utbyta pudelfunderingar!

Vad är det för färg på din?
 
Sv: pudel...

Hej!

Mina föräldrar har en storpudel som just fyllt ett år. Han är en femtedel min ungefär=)
 
Sv: pudel...

Har ingen nu, men är uppvuxen mer eller mindre tillsammans med en storpudel, som var två år när jag föddes och fanns tills jag var nio.
 
Sv: pudel...

han är brun... jättesöt,har bild på han när han var ca 5-6 veckor....nån som vill se?
 
Sv: pudel...

aha vad skoj,vad är det för färg på henne då?
 
Sv: pudel...

oki men är det inte tomt utan hund? jag är uppvuxen med schäfer och cavalier king charles spaniel och så var jag utan hund i ca 4-5 år och så träffade jag min sambo och hans mamma hade 5 st dvärgpudelhanar och då vart det av vi skaffade en pudel vi med,min sambos mamma äger pappan till våran vovve....
 
Sv: pudel...

aha vad skoj! har ni provat att ställa ut h*n på utställning då? vi har ställt ut merlin 4 gånger och han har då fått 2 bir,1 bim ,1 bis ,lovande,2 hp .m.m
 
Sv: pudel...

Vad jättesöt han var! :love:
Jag kommer få hem en pudelvalp om 2½ vecka (en aprikos mellanpudelhane)! Håller på att längta ihjäl mig, känns som en evighet till påsk... Träffade valparna i lördags, dom var så små och söta! :love: Kan knappt fatta att en av dom kommer bli MIN! :D
 
Sv: pudel...

jag känner igen det där! jag var helt till mig när jag fick höra att min svärmor hade hittat en fin brun dvärgpudelhane som kunde bli vår om vi ville ha honom och vi kunde ju inte motstå merlin när vi såg honom när han var 4 veckor .... ska du ha h*n som sällskapshund eller nått annat?
 
Sv: pudel...

Om en vecka får jag hem en toypudelhane på prov.
 
Sv: pudel...

marika_ skrev:
ska du ha h*n som sällskapshund eller nått annat?
Han kommer vara sällskap, men jag hoppas kunna hitta någon gren som vi bägge tycker är roliga att träna och kanske tävla i. Själv är jag mest intresserad av agility, lydnad eller spår. Men jag tror tex inte att jag kommer åka på så många utställningar, inte som det känns nu i alla fall..... Fast vi kanske kommer prova på det också, det får vi se. :)
 
Sv: pudel...

jo det är ju sant,det är bara att vänta och se... själv så fastnade jag för just utställningarna p.g.a att min sambos mamma är väldigt aktiv utställare....
 
Sv: pudel...

Jag har en liten dvärgpudeltik. Uuuuunderbar, busig charmig och snäll! Brun, nerklippt päls, men långa öron och lite längre hår på huvudet. Pigg glad, och det allra bästa: VI HAR INGA HUNDHÅR I SOFFAN LÄNGRE!!!
 
Sv: pudel...

å hur gammal är hon då? bild? ja det är jätteskönt att pudlarna inte låssar hår,och ett till stort plus är ju att dom är allergivänliga!
 
Sv: pudel...

å vad fina dom va! jag hade nog heller inte skaffat en pudel om inte jag hade träffat min sambos mammas hundar,dom är ju bara för underbara och väldigt lättlärda och kloka!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi ger vår dvärgpudel valp på 8 månader råfoder: mush vaisto puppy samt lite torrfoder. (Den är han inte så jätte intresserad av...
Svar
8
· Visningar
893
Senast: BornAgain
·
Hundavel & Ras Velar mellan dessa raser. Ser för- och nackdelar med alla. Tycker om alla väldigt mycket. Har minst erfarenhet av pudel. Har funderat...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 632
Senast: Mkb
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 260
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 263
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp