Bukefalos 28 år!

Quarterfölbilder!

C

carwes

Våren är här! På andra platser läggs det ut bilder på årets föl. Varför inte här med? Kom igen- visa era telningar för oss alla och berätta gärna vem som är stolta föräldrar.
 
Sv: Quarterfölbilder!

Buuhuu.. Jag får inget föl i år. Jag måste vänta till nästa...

In med er nu, ni som väntar, jag räknar gärna ner och håller tummar.

mvh Eva
 
Sv: Quarterfölbilder!

Inget är som väntans tider...............................
nu är de bra tjocka! har ca 1 månad kvar.
 
Sv: Quarterfölbilder!

Jag håller med.

Åååhhh! Det är jättespännande!

Väntar du många föl i år?

mvh Eva
 
Sv: Quarterfölbilder!

Nej, en sån här tråd kan ni inte ha! :eek: Herregud, visa inte mig en massa bilder på Quarterföl, jag blir så sugen... ;) :D :love: *fölnoja*
 
Sv: Quarterfölbilder!

Okej då räknar vi ner på dina tre! :bump:

När beräknar du fölningarna? Ja ungefär, vi vet ju att alla att de kan tjyvhålla sig och hålla på....


mvh Eva
 
Sv: Quarterfölbilder!

de är betäckta 13/5, 16/5, 3/6.
 
Sv: Quarterfölbilder!

klart du ska ha ett quarter-föl!!! jättesöta med breda rumpor!
 
Sv: Quarterfölbilder!

*snyft*

Jag vågade knappt gå in i den här tråden...Jag har bara otur i år... :cry:

Ett av mina ston kastade prematura tvillingar, som inte hade synts på UL... underbara små plaominofärgade stoföl....

Och stoet jag ska få hem från Tyskland skulle haft sitt föl vid sidan, men det dog vid förlossningen.... Buhähuähäääääää :(
Hon är omseminerad med samma hingst o nu törs jag knappt ta hem henne av rädsla för att hon ska tappa det! :eek:

Så nu får jag bara ett i år..... *snyft*
 
Sv: Quarterfölbilder!

Stackars dig...beklagar verkligen:cry:

Jag hade sett fram emot att se dina föl...men håller tummarna för den sista...
 
Sv: Quarterfölbilder!

NEJ, vilken otur, skickar kramar!!!!!

Hur kunde vet missa tvilling? var det en mycket tidig UL? fy, vilken rysare.

Du får glädjas åt den som är kvar! När kommer den?
 
Sv: Quarterfölbilder!

Tack båda två... Ja det känns hemskt!

Jag gjorde bara ett tidigt UL, sen blev det inte fler pga olika omständigheter.... Aldrig att jag gör om det misstaget igen! :(

Jag får försöka se framåt till nästa år... om allt går vägen (*peppar peppar*) så blir det ett gäng kanoner nästa år, men det är ju sååå långt dit, hur ska man stå ut!?!

Och jag förgås av ångest att ta hem mitt tyska sto, med den oturen jag är i nu... Hon är ju bara någon månad dräktig nu...tänk om hon resorberar pga resan! :eek: Dräktig med en hingst jag aldrig kommer ha råd att betäcka henne med själv! Jag kan dra ut på det ett tag men förr eller senare måste hon ju hem.... *hjälp*

En tröst är att med henne kommer min nya hingst, hennes 1-årige son, men jag ville ju ha mina FÖL också! *snyft*

Den som är kvar är beräknad till 8 juni...lite för sent i mitt tycke och en hel eeevighet kvar.....
 
Sv: Quarterfölbilder!

Nej, vad tråkigt...Skickar tröstkramar till dig
hug.gif
 
Sv: Quarterfölbilder!

Tack! :love:

Men nu ska inte jag förstöra den här tråden med mitt elände!

Hoppas att ni andra har bättre tur än mig i år, och att jag slipper detta nästa år o kommer igen med bilder!!!
 
Sv: Quarterfölbilder!

Å så spännande!

Nu har vi fyra fölningar att följa här på western. (Anniequarters, jag räknade lite fräckt på 330 dgr på dina)

8/4 Anniequarters (bet 13/5)
11/4 Anniequarters (bet 16/5)
29/4 Anniequarters (bet 3/6)
8/6 Wrangler

Finns det någon mer i väntans tider som vi får följa?

mvh Eva
 
Sv: Quarterfölbilder!

Visst går man i väntans tider...men, fölisen är en 50%:are paint. Pappa är VTR, modern är en korsning av okänt slag reggad ASVH. Beräknad nedkomst 11/6:cool:
 
Sv: Quarterfölbilder!

Äch! Vi är så få här på western och inte ska vi väl diskriminera någon för att den inte väntar Quarter. Du väntar ju en framtida westernhäst vetja!

Så jag, som inte skrivit tråden, och inte heller väntar något eget föl sätter egenmäktigt dit dig på listan...

8/4 Anniequarters (bet 13/5)
11/4 Anniequarters (bet 16/5)
29/4 Anniequarters (bet 3/6)
8/6 Wrangler
11/6 Piraja

mvh Eva
 
Sv: Quarterfölbilder!

Å så spännande!
Finns det någon mer i väntans tider som vi får följa?
mvh Eva

Nääää:cry: , men vill så det värker:D
Jag får väll glädjas med er andra....och till nästa år kanske:smirk: kanske....
Vet en mysig QH-hingst nu, nä 2 förrästen:banana:
Men nu är det dax o bestämma sig..:eek:
 
Sv: Quarterfölbilder!

Ja, westernhäst är det...det är även Welsh Coben jag har hemma och när hon betäcks är det med målet att få en till westernhäst, ren WC:D
 

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 224
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Mia_R
·
Katthälsa jag har egentligen tänkt posta en tråd om torrfoder rätt länge, men eftersom jag har en bonusfråga så passar jag på att ställa den...
Svar
0
· Visningar
234
Senast: escodobe
·
Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
599
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp