Bukefalos 28 år!

R.I.P Saga

Meibla

Trådstartare
Jag känner bara att jag måste skriva av mig lite.

För en stund sen fick jag veta att lilla Saga fick somna in kl 16.30 idag.

Saga är då barnens farmors dogo argentino tik som för drygt en månad sen opererade bort en stor tumör som visade sig vara elakartad cancer, och nu hade den kommit tillbaka på samma ställe.

Världens snällaste och goaste hund och Hannibals bästa kompis, det kommer bli så tomt utan henne när man kommer dit och ingen Saga som möter oss vid grinden. :cry:



29842956.jpg
 
Sv: R.I.P Saga

Men åååh vad sorgligt, så himla fin!
Hur gammal blev hon?
 
Sv: R.I.P Saga

Nej men vad säger du. Träffade på dom i onsdags o Delfi blev helt rabbiat o alla mina började skälla. Du vet ju att Delfi inte gillar Saga sen förut.

Har du flyttat fresten?
 
Sv: R.I.P Saga

Japp vi har flyttat tillbaka till Småland :)

Dom hade vart hos veterinären i onsdags som hade konstaterat att det inte fanns nåt mer att göra än att ge henne smärtstillande och antiinflammatoriska. Så igår fick hon somna.
 
Senast ändrad:
Sv: R.I.P Saga

Det var visst i tisdags vi träffade på henne.

Bra beslut även om det känns o är svårt.

Ha det gött i smålandia då.
 
Sv: R.I.P Saga

Ja det va det, det fanns ju inget mer att göra för henne.

Hehe tack, jag och herr vrålapa kommer förbi varannan helg, så vi lär nog ses ändå :P Anmälde du Tudor te hund2009 förresten?
 
Sv: R.I.P Saga

Beklagar.


Åh vilken vacker hund det var. Förstår din saknad av en härlig hund.
 
Sv: R.I.P Saga

Nej blir ingen hund 2009 gillar inte hundsamlingar inomhus. Vi väntar tills i februari så får han växa in i klassen lite mer.
 
Sv: R.I.P Saga

Så tråkigt. Det är alltid jobbigt när man måste ta bort ett djur. Vi fick ta bort våran hund för 6 år sen, men vi saknar honom fortfarande.
 
Sv: R.I.P Saga

Ska du dit då?

Blir det någon mer hund hos ex. svärmor?
 
Sv: R.I.P Saga

japp, jag ska dit med Hannibal.

Jag vet faktiskt inte om det blir någon ny hund, det lär nog dröja ett tag i så fall
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 680
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 768
Senast: Eva S
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 326
Hundhälsa Jag har en Papillon tik på snart 12 år, hon har haft en del otur och behövt opereras 5ggr. Vi har verkligen gjort allt för henne, hennes...
Svar
17
· Visningar
2 069
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp