Bukefalos 28 år!

Rädd för hästar!

R

reccan

Min kompis har en islandshäst som är ursöt...men det är bara ett problem:när de leder honom till och från hagen kan nåt låta och då sliter han sig och springer iväg!
Därefter har de blivit jätterädda!
När jag har varit och skött om deras häst med en av dem så har jag alltid fått ta in hästen och de rider inte nåmer och om dom gör det så skrittar de lite försiktigt,hur får man stopp bpå dethär???
 
Prata med dem?
Försöka hjälpa dem?
De finns så många sätt att hjälpa folk,men tvinga dem aldrig till nått de inte vill vågar el klarar av!
De kanske ska börja hantera honom från backen får mer koll på sig själva å hästen,en häst avlider inte om den inte rids,men förösk hjälpa dem hitta tillbaka med vänliga råd å så prata med dem helt enkelt.,
 

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: Lutten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 652
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp