Rädd för mycket

T

trolli

Hästen min är lite harig av sig. Kan bli livrädd för hinken bara sådär fastän han äter ur den varje dag.. :confused:

Han är livrädd för vatten,det är knappt så han vågar sätta sina fötter i vattenpölarna som blir på vägen. Tänkte bada med honom sommaren som var men det kunde man ju bara glömma,han vågar sig inte nära och när det kommer någon våg står han å blåser precis som om det vore världens giftorm.

Hur ska man göra honom mindre harig? Vi har tränat å tränat på olika saker men man får börja om varje dag,precis som om han inte minns vad vi gjorde igår. Är det kört att få honom att tex våga sig ner i sjön??
 
Sv: Rädd för mycket

Haha, har en likadan häst, är ungefär som om han får små hjärnblödningar varje natt som raderar ut vad han upplevde dagen innan :p

Vet egentligen inte vad det finns att göra åt dessa hästar när det inte verkar hjälpa att lugnt vänja dem vid saker gång på gång, håller koll på tråden för å se om ngn annan har ngt tips =)

Lycka till!
 
Sv: Rädd för mycket

Ja det är lite små drygt faktiskt. Vet inte vad man ska göra. Ja menar nån gång måste han ju lära sig,han är snabb att fatta när det gäller ridning och såna grejer men inte vad det gäller sånt som faaaarligt :devil:
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 462
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 519
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 929
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Ny Samsung?
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp