Räddningsdroppar (snart är det nyår)

S

sanwan

Förra nyårsaftonen var en mardröm för min stackars häst, så i år har jag köpt räddningsdroppar. Har även testat dem på henne vid ett annat tillfälle och de gjorde verkan. Så till min fråga: hur länge håller effekten i sig och hur mycket kan man ge? Jag vill ju att hon ska hålla sig lugn hela natten (inne ca 9 timmar). Räcker det att jag blandar en "dos" i maten? Eller kan jag blanda både i krafftfodret som äts upp på en gång och i vattenhink nr 2. (den som inte är hennes favorit) som hon sparar fram till morgontimmarna?
 
Om jag inte är helt ute och cyklar så är räddningsdroppar homeopatmedel och det skall INTE ges i samband med mat.
Om jag inte minns fel så skall hästen vara utan något ätbart i 20 min före och lika lång tid efter, så ta i dropparna i en spruta(utan kanyl givetvis) ha i lite vatten och spruta in i munnen på henne ist.
Räcker det inte att ge henne en gång, inte skjuter de väl raketer fram på morgontimmarna??
 
Nej, man ska inte ge i maten. Droppa i vattenhinken, och ge några i munnen innan du åker på kvällen.

Annars kan jag tipsa om att ge valerina! Och låt ljuset vara på om natten.
 
har för mig att man inte ska ge valerina till häst? Eller blandar jag ihop det med något annat?
 
Ah, det visste jag inte, att det inte ska ges med mat :bow:
Då får jag "mata" henne med dem då!
 
jodå, det kan man ge, inte farligt för hästen. men jag är inte säker på om man får ge det till hästar i samband med tävling?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 197
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 326
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 693
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 209
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp