Rätt eller fel??

Sv: Rätt eller fel??

Jag tycker sådan ridning ser oerhört tråkig ut. Och det "märkliga" är att dessa ryttare alltjämt måste fortsätta med denna ridning så det verkar ju inte ge något vidare resultat ..

Jag rider inte så. När min relativt unga och oskolade häst är spänd och går emot handen så lättar jag i handen istället. Det fungerar utmärkt för oss. Hon är mjuk som smör i munnen och söker sig naturligt ner på tygeln så fort hon slappnar av. Eftersom hon har ett oförstört förtroende för min hand som är "snäll" :) så har jag ännu efter ett halvår med denna underbara :love: och gröna häst inte haft ett taskigt ridpass. Jag rider med små åthävor (försöker;)) och lägger min fokus på min kroppskontroll. Då får i alla fall jag bäst resultat.
 
Sv: Rätt eller fel??

menar hon dra ner hästen ? bokstavligen alltså?

när min häst kör upp huvudet så sänker jag handen ngt, inte nedanför manken, håller jag "kvar" i tyglarna så kör hon upp huvudet ännu mer bara . ;)

det är inte mkt jag flyttar sänker , några cm bara ;)
 
Sv: Rätt eller fel??

Om jag drar dig i örat, kommer du att gå på en rakare linje då? Det är ungefär lika logiskt. Man kan däremot lära hästen att gå bakom hand och fuska genom att lära den att om den håller in näsan drar jag den inte i munnen. Inget jag skulle praktisera, skapar nog mer skador och låsningar än positiva effekter.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 212
Senast: TinyWiny
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 360
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Utrustning Jag har en tinker som kan vara extremt fjantig och busig. Just nu har jag ett rakt gummibett och de funkar han väll sådär på, rider man...
Svar
2
· Visningar
450
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp