Bukefalos 28 år!

Rätt sittben från marken

A

Alpin87

Ja, precis som rubriken lyder, hur ser du från marken om någon sitter på rätt sittben?

Det är ju så otroligt självklart när man sitter på hästen men inte från marken ;)
 
Sv: Rätt sittben från marken

det är bara att kolla ytter benet och om ryttaren sitter ner på det.. är igentligen inte svårt alls;)
 
Sv: Rätt sittben från marken

Alltså när hästen sätter ner sitt ytterben så ska ryttaren också sitta ner?
 
Sv: Rätt sittben från marken

Precis, ryttaren ska sätta sig när yttre fram och inner bak sätts ner!
 
Sv: Rätt sittben från marken

jag e precis tvärtom, skitenkely när man inte sitter på - hel kenpigt när man försöker få till det själv :p
 
Sv: Rätt sittben från marken

Ytter fram + inner bak i marken = nersittning
 
Sv: Rätt sittben från marken

Håller med de andra. Tycker själv det är enkelt att se.
 
Sv: Rätt sittben från marken

Första gångerna när jag skulle lära mig se det låtsades jag att jag red i samma takt som hästens ryttare och red lätt. Då kunde jag se om h*n satt på rätt sittben. Men man ser lite löjlig ut när man gör så :o
 
Sv: Rätt sittben från marken

haha det var en ny variant ;)
 

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 803
Senast: Ramona
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: mily
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 297
Hästmänniskan Ja, som rubriken lyder ovan. Vad tycker ni är ok/ inte ok skäl att lämna tillbaka foderhäst? Hög ålder på hästen? Krämpor? Personkemi...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp