Rally-folk!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om du vill snacka svår tävlingspass, när jag tävlade rally med Tinja, ja då du.. Alltså platsen vad ju en enkel, stor äng, men på eftermiddagen kryllade det av slöa getingar som kröp omkring i gräset. Kan ju säga att det var flera hundar som tyckte det var väldigt obehagligt :nailbiting:
Fy tusan! :eek: :nailbiting: Då hade jag nog kastat in handduken!
 
Det hade varit nått! :D

Nu har jag kollat igenom startlistan och kollat vad alla de andra har för resultat på tidigare tävlingar. :p Flera stycken som redan är kvalade. Va fasen! Flytta upp då så vi andra får en chans! :laugh:
Fast du kan ju få kvalificerande ändå :p eller menar du placering? :)
 
Vad är det med den platsen som du tycker ser svårt ut? För oss så är det den absoluta favorittävlingsplatsen. Det är stort utrymme och ingen behöver vara nära inpå någon annan, så det blir lätt att fokusera för oss. Dessutom är de som arrangerar tävlingar på den platsen riktigt bra på just det här med att få till allt bra, så jag tänker utan tvekan åka till alla tävlingar de arrangerar framöver :p
Vilken klubb var det som arrangerade den tävlingen och var? Tyckte planen/området såg jättebra ut med massa luft och få människor och hundar nära. :)
 
Så galet mycket bättre känsla idag jämfört med förra gången! Hade en snäll person som filmade också :D lägger upp filmen hemma, men bjuder på en skärmdump nu
16684332_789923554489360_4751713772653933991_n.jpg
 
En hund kissade på planen strax innan aysus start... Det gick hyfsat fram dit, men där tappade hon fokus och jag fick ta tag i henne för att hon inte skulle kissa över...När vi ändå diskat oss så gjorde jag det lätt för oss, hoppade över några skyltar osv. Genom 8ans frestelse gick hon som en dröm. Har fått banskiss till nästa start också och den banan verkar passa oss bättre. Får se om Aysu orkar mer, hon har somnat helt nu.
 
En hund kissade på planen strax innan aysus start... Det gick hyfsat fram dit, men där tappade hon fokus och jag fick ta tag i henne för att hon inte skulle kissa över...När vi ändå diskat oss så gjorde jag det lätt för oss, hoppade över några skyltar osv. Genom 8ans frestelse gick hon som en dröm. Har fått banskiss till nästa start också och den banan verkar passa oss bättre. Får se om Aysu orkar mer, hon har somnat helt nu.
Så himla trist! :( Håller tummarna för nästa klass om du lyckas väcka henne. :D
 
Så himla trist! :( Håller tummarna för nästa klass om du lyckas väcka henne. :D
Ja, det var hur tråkigt som helst... det var många(!) hundar som tappade fokus helt där. Banan gick så att man var tvungen att gå förbi med hunden bara några centimeter från kissfläcken, tror jag. Till nästa start så la de banan på ett annat sätt än planerat verkade det som, och då hamnade den så att alla gick en längre bit ifrån kissfläcken vilket såklart var mycket bättre.

Innan den starten hade vi istället oturen att en stor hund kom in i hallen precis när vi skulle in på banan. Den rusade runt, runt och skällde som en tok och det tog en stund innan matte fick ordning på den. Den gjorde precis likadant vid första starten men då hade jag som tur var båda hundarna i bur...

Lyckades trots det få ihop allt med Aysu, vilket ändå visar att hon faktiskt har blivit bättre i situationer med främmande hundar. Tidigare skulle något sådant förstört hela vår start, men nu var det bara precis vid startskylten som det blev lite trögt pga det. Sedan var det en del klurigheter och när vi var närmast kissfläcken gick det åter igen seeegt. Vid skylten efter kissfläcken fick vi nog en miljard minuspoäng. Hon skulle sitta, ville inte sitta, sprang iväg och jag började gå runt...

Trots det var helhetskänslan väldigt bra! Jag är mycket nöjd och är så glad åt att äntligen slippa kopplet :p Dessutom var det kul med hopp över hinder och 8ans frestelse. 54p fick vi totalt. Tävlar vi utomhus nästa gång tror jag att vi lätt kan få bättre poäng :)

Har filmer på både Ebrahs och Aysus tävlingar, lägger upp det imorgon :)
 
Då var det äntligen över! :D

Det var nära att jag åkte hem när jag fick se banskissen.. Gå långsamt i början är inte riktigt vår grej, hon tappar intresset direkt. :( Men men! Vi gick in och försökte iaf men det blev mycket nos och det kändes mest som hon var på en annan planet. :p Sen hittade hon på en egen skylt nämligen hund runt förare, sitt framför, 123 steg bak. :rofl: Det är något nytt hon har börjat med att hon går runt när hon ska sitta framför, antagligen jag som är alldeles för otydlig. :cautious: Utan den stora missen så hade vi klarat kvalgränsen med god marginal men nu blev istället resultatet 69 retliga poäng! :arghh:

Men jag är nöjd iaf! Jag vågade åka helt själv, jag frågade en helt okänd person om hon kunde filma och Alpina gick ju faktiskt fot några steg och vissa saker gjorde hon riktigt bra! :love:

Bara på det igen! Nu dröjer det länge tills nästa tävling och då ska det sitta! :up:

Banskissen:
2ADF9F0F-3547-41F4-B15A-865EABE8F669_zpspxxichxv.jpg


Och en film om någon vill se eländet! :laugh:

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp