Rambo Sweetich Hoody - Storlek?

the_connemara

Trådstartare
Hur är halsen? Min häst verkar om man ser till hur HW-täckena passar ha väl mycket hals till sin bog. Jag radar upp hur de passar så kanske ni kan tipsa om storlek i Sweetich? :bow:

Rhino Wug (0 g, 200 g): 140 - sitter som en smäck, verkar vara sytt för honom!
Rambo California (100 g): 140 - helt ok men lite stort i bogen i förhållande till rygglängd.
Rambo California hals (100 g): L. Helt ok men inte stor alls, M gick knappt runt öht.
Amigo Insulator (150 g): 140 - Stort/djupt (!) i bogen, ok i ryggen.
Rambo Newmarket Fleece: 130 - Lite stort/djupt i bogen i förhållande till rygglängden.
Rambo Cotton Cooler: 130 - Stort på alla håll o kanter.
Rambo Net Cooler: 125 - lagom.

Mao verkar wugskärningen och v-fronten vara hans grej, sitter den lika bra på flugtäcken/helshalstäcken? Och hur är halsen på helhalstäcken med v-front (eller ja, speciellt Sweetich då som jag tycker verkar vara rätt täcke för honom) stor eller liten? Dvs behöver man gå upp en storlek för att få den tillräckligt rymlig tro eller kommer täcket hänga i bogen då?

Rygglängden oroar mig inte, det krångligaste verkar vara att få ihop kombon hals - bog.

Jättetacksam för minsta hjälp! Har mailat ÅF men är rädd att hon har semester eller något :eek: Får se om jag vågar ringa i morgon lördag (eller är man för fräck då, helg o så?).
 
Sv: Rambo Sweetich Hoody - Storlek?

Kom på att jag kanske hade några bilder.

California 140
Foto0538.jpg


Foto0536.jpg


Foto0542.jpg


Foto0544.jpg
 
Sv: Rambo Sweetich Hoody - Storlek?

jag tog en halvstl större och då är halsen precis lagom (täcket blev långt men det kvittar ju). men min har ju lite "hingstnacke", mkt mer än va din ponny har.

tror det borde räcka med 140! :)
 
Sv: Rambo Sweetich Hoody - Storlek?

Jag tog samma strlek som på övriga täcken till mina och de passar bra.
Men halsarna till utetäckena kan de inte ha, de är ju små..
 
Sv: Rambo Sweetich Hoody - Storlek?

Ja, jag blev jättepaff när M inte passade till Californiat. Min häst har verkligen ingen nacke alls, åtm inte ännu. Jag upplever honom som väldigt tunn.
 
Sv: Rambo Sweetich Hoody - Storlek?

Sorry, var tvungen o lägga mig igår o missade helt det, har jobbat tidigt. Nu är det fixat :)
 

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 091
Senast: MiniLi
·
Utrustning Häst som drar 130 i Horsewarestorlekar och är bred i bog och hals. Funkat prima med Amigo Hero 6-serien i bogen, men vill nu ha något...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: caballus
·
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 464
Utrustning Har en häst som ligger mitt emellan 2 storlekar och verkar stanna där. Han har 135 nu och det sitter bra i bogen och är hyffsat lagom...
2
Svar
28
· Visningar
3 618
Senast: Evolution
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp