Storlek horseware

Har väldigt svårt att förstå ditt utbrott om det är på mig eller vad problemet är? :confused::confused::confused:

Du var inte direkt den första jag hade i åtanke, du frågade ju ffa om passform, den kan man inte läsa sig till :)

Mest att det kommer trådar om storlekstabellen återkommande samt då framförallt som jag skrev i mitt andra stycke, åf har så dålig koll så översatta storlekar. 6'6 är ovanligt i Shires o jag har mer eller mindre fått förklara för alla utom 1 åf vad jag faktiskt vill ha och att det finns. Det stör mig mycket när jag har bättre koll på säljarens sortiment än de har.
 
Till ts, jag hade tagit 140 för jag upplever inte dem som lika stora längre. De nytillverkade täckena är inte alls lika långa på sidorna längre. Jag har fått gå upp en storlek på mina utetäcken.

Jag säger samma, ta 140.

Förr så om en häst var en perfekt 135:a i andra täcken satt HW 130 cm som en smäck, om vanlig 135 var lite för liten, och "stora 135" satt bra blev 140 perfekt.

Nu är de mindre. Upptäckte jag på ett dyrt vis. Köpte häst, som enligt säljaren har 135 - 145 cm i täckesstorlek. Ja men perfekt, 140 cm i HW kommer ju bli excellent. Köper ett (dyrt) HW Amigo bravo plus i 140 cm. Bara för att inse att det är för litet... Så, jag kommer bli tvungen köpa ett nytt i 145 och sälja det här jag har. (Kan inte byta/lämna tillbaka då hästen är helklippt och jag inte gärna kan låta henne gå naken, så det som är för litet är använt ett par dagar..)
 
Mitt quartersto som har 135 på täcken har 130 och 140 på Horseware. De sista täckena har jag köpt i 140.
 
Har en häst som ligger mitt emellan 2 storlekar och verkar stanna där.
Han har 135 nu och det sitter bra i bogen och är hyffsat lagom långt, hade gärna sett 5 cm till. Jag upplever det kort på sidorna dock. Dom få 145 täcken jag testat drunknar han i, framför allt är bogen helt enorm.

HW finns ju bara i 130 och 140 och brukar vara lite stort i storleken har jag hört. Hade det funnits 135 hade ju saken varit given.... Vad göra?

Hade kunnat prova ja, men nu är det rea så har inte den möjligheten.
Jag velade på samma sätt med min häst med 135 i täcken. Har du mätt ryggen på din? Min häst är grov men har kort rygg (strax under 130 cm). På honom sitter HW:s 130-täcken perfekt.
 
Jag mätte 140-täcket idag, iofs på hästen så kan blivit lite felmarginal, ska mäta när det är av med. Men då var det ca 147 cm. Så de är ju inte korta eller så - men de känns banne mig så jmf med äldre strl 140?
 
Jag velade på samma sätt med min häst med 135 i täcken. Har du mätt ryggen på din? Min häst är grov men har kort rygg (strax under 130 cm). På honom sitter HW:s 130-täcken perfekt.

Han är både kort och en räka. 165 cm hög o 135 i täcken :)
 
Jag mätte 140-täcket idag, iofs på hästen så kan blivit lite felmarginal, ska mäta när det är av med. Men då var det ca 147 cm. Så de är ju inte korta eller så - men de känns banne mig så jmf med äldre strl 140?

Tror de nya kanske går upp lite längre på halsen, så att det blir längre ryggmått men inte längre "från bogknäppe till svans"?
 
Kan ju återkoppla lite att 140 satt som en smäck. Ifall någon annan precis som jag letar igenom hela forumet för att få svar på samma fråga utan att lyckas :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hei, Jeg skal kjøpe horseware amigo ländtäcken, men er usikker på storleken. Har 130 i täcken, og det står at S er for 125 og 130 i...
Svar
4
· Visningar
485
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
1 815
Senast: blayenka
·
Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp