Rambos insektstäcke med Vamoose

Agent Orange

Trådstartare
Hej! Fästingplågan har redan börjat, antar att det blir en jobbig sommar efter den milda vintern. Min häst får EXTREMT mycket fästingar och är dessutom överkänslig mot dem....:-S

Någon som provat rambos täcke som är behandlat med permetrin i kanterna? Funkar det mot fästingar?
 
Jag har inte provat Rambo, men däremot Amigo insektstäcke som är behandlat med samma ämne. Min häst får inte så mycket fästingar generellt, men jag märkte ingen skillnad förra sommaren då han hade täcke jämfört med sommaren innan då han gick otäckad men sprutades (Ultrashield).
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 955
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 496
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
621
Senast: Murray
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 001
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp