Bukefalos 28 år!

Rapporter från bruksprovet

Sv: Rapporter från bruksprovet

Tack!

Det var intressant att se. Men är det ljuset som hingstarna är fotograferade i som gör att de allihop ser ut som vagnshästar från 70-talet? :crazy:

Den enda som hade en exteriör som tilltalade mig var K3 Noir (mkt fin front). Majoriteten är alldeles för tunga, tycker jag. Eller så är det som sagt var en synvilla.
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Och jag tycker att Corlenskys typ är så gott som optimal, med framben långa som jag vet inte vad, och vilken hals! :bow:

Jag måste instämma. Tycker faktiskt att han på bruksprovsbilderna är den hingst med mest tilltalande exteriör, även bland dressyrgrabbarna. Jag trodde han skulle vara grövre i år men jag blev väldigt positivt överraskad, ser ännu mer smaskens ut än förra året!

Kan någon förklara för mig lite bättre vad dommarna menar när de säger att han breddar bak i traven, och vad det innebär för gångartskvalite/hållbarhet?
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Att han, som många unga hästar med stor gång, inte får plats under sig utan sätter bakhovarna utanför framhovarnas spår. Det brukar försvinna med styrka, balans och samling.
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Instämmer! :)
Jag var också rädd att han skulle bli grövre, men jag tycker att det ser mycket lovande ut för mitt stos väntade föl :)

Någon som var på plats får gärna tala om hur han rörde sig och jag undrar också vad de menar med breddar sig i bak.
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Okej, tack. Såg att du redan hunnit svara! :bow:
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Jag måste hålla med. Ingen är i närheten av Corlenskys typ och överlinje. Nedärver han detta så kanske det inte gjorde nåt att han fick så mycket ston förra året! ;)
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

KL

Många hingstar stod taskigt uppställda, håller med om att Corlensky ser väldigt fin ut, men jag gillade Callahan också.
Ingen av gångartshingstarna fick mig att bli nyfiken via korten, bara stam mässigt, men min favorit har inte visats än.
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Ingen är i närheten av Corlenskys typ och överlinje.

Håller med om detta! Undrar var alla lätta gångartshästar är någonstans... :confused:

Hm, väntar på att Highcruiser's bild skall komma upp.
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Har för mig att det aldrig kom bilder från Highlander förra året? En liten tanke bara...
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Håller med om detta! Undrar var alla lätta gångartshästar är någonstans... :confused:

Hm, väntar på att Highcruiser's bild skall komma upp.

Då får du nog vänta, ägaren har väl för vana att inte dyka upp till fotograferingen med sina hingstar.:angel:
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Tack för information! Nåväl, jag får väl förhoppningsvis se honom på fredag/lördag.
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

har sett bla flyinges importerade cardentohingst o undrar varför den ska vara så mkt bättre än de som är födda i sverige den här kan ju inte röra sig alls-man får ju verkligen hoppas att den kan hoppa iallafall-så kan den kanske bli tävlingshäst åt peter-vi behöver inte fler hopphingstar som har fyror el femmor på sina gångarter!!!

Liksom vi inte behöver fler dressyrhingstar med 3/4 i hoppning då??
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Jag måste hålla med. Ingen är i närheten av Corlenskys typ och överlinje. Nedärver han detta så kanske det inte gjorde nåt att han fick så mycket ston förra året! ;)

Och jag tyckte att följande var finare i typ ;)

Callahan
Dorano


:D

Väntar med spänning på bilderna på prestationshingstarna och då speciellt JM :love:
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Någon som vet hru fotograferingen fungerar? Gylle?

Får inte ägaren vara med och välja vilken bild som ska användas kan jag förstå att man hellre undviker att komma dit.

Hästar är ju hästar, och det är ju ganska lätt att bilder blir extremt missvisande. Att sen en dålig bild läggs upp i samband med bruksprov kan bli något en hingst får dras med länge. Jag har tittat på bilderna en gång nu och jag minn tex att Niveau såg för trälig ut. Något han kanske inte alls gör egentligen...
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Håller med om att Dorano faktiskt var riktigt snygg, men lite annan modell än Corlensky. Callahan tycker jag inte var lika snygg, dock helt okej.
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Vet inte vad det är för fel på mig, men det jag sett hittills i bildväg på Jaguar Mail har inte gjort mig ett dugg intresserad! :crazy:
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Wiltons bild var ju heller inte alltför smickrande, ser ut som att han har världens underhals.:crazy:
 
Sv: Rapporter från bruksprovet

Och jag tyckte att följande var finare i typ ;)

Callahan
Dorano


:D

Väntar med spänning på bilderna på prestationshingstarna och då speciellt JM :love:

kan bara hålla med :bow:

(o tillägga att jag väntar mkt spänt på Alligatorn.. :love: )
 

Liknande trådar

Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: Entourage
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
645
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 174
Senast: athena
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 209
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp