Bukefalos 28 år!

rastgård/promenadslinga Årsta

Kibani

Trådstartare
Jag och min vovve ska tillbringa ca en vecka uppe hos mormor i Årsta i samband med Hund 2009, så nu undrar vi vart det finns trevliga ställen att strosa runt och springa lösa på :laugh: Mormor är väl tyvärr inte riktigt i toppskick att följa med och visa vägen samt att som icke hundägare har hon nog inte koll på sådana ställen:angel:

Precis bakom mormors lägenhet finns ett fält men där brukar det vara så mkt folk att jag ännu inte vågar ha henne lös och ska vi gå där runt hela veckan blir det långtråkigt:p Eftersom hund får åka gratis i SL trafiken och vi har nära till riktigt bra förbindelser så kan vi absolut tänka oss att åka en bit för ett "smultronställe" eller kanske till och med en lekkamrat!:D

Ziva är en finsk lapphund på strax 1år och som den unghund hon är leker hon nog lite klumpigt och intensivt:o men det är bara för att hon blir så enormt glad av att så hälsa på folk:eek::love:
Så fram med era tips på vart jag och Ziva kan ta vägen i den stora staden! Tack på förhand :bump:
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Årstaskogen :love:
Antar att du ska bo vid Årstafältet då? Årsta skogen ligger i andra änden av Årsta, ned mot vattnet, Årstaviken. Där är mycket hundar och väldigt fina promenadvägar!
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Ah umm.. det fältet jag prata om ska nog betecknas park egentligen:o men den är så platt och tråkig tycker jag, att det mest ser ut som ett fält:rofl: För det är precis vid Årstabergs station jag kommer bo:D En station från centralen och Älvsjö(mässan) en station åt andra hållet - mormor valde en perfekt plats att bo på:love:

Årstaskogen ska letas reda på! Den och viken låter som vackra ställen även om jag nog mest blir runtbogserad av mitt pälsmonster:devil::cool: Träna finns det visst nåt som heter... tror jag:angel:
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Tja, har du lust att ses någon dag för vovvepromenad så har jag två stycken. En 6,5 åring och en 15 veckorsterrorist som sällan bangar en lekkompis. :) Falukorw kanske också vill hänga med?

Sen finns det ett rätt trevligt kafé i stan där man får ta med sig hund också. Så aktiviteter kan man nog luska rätt på. :)
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Det skulle absolut vara kul! Så får även matte öva sig på att vara social:o

Sen ska man väl bara hitta en tid som passar alla oxå:angel: Vi åker upp till Sthlm den 8de och 12-13 hänger vi på Hund 09 men övriga dagar är inget ännu planerat

kafé.. undrar om jag inte hört talas om det tidigare, vart lite mer exakt ligger det? Här ska iallafall miljötränas till tusen i storstan:D
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Ja!
Vi är rätt flexibla vovvarna och jag. :) Säg när som passar så dyker vi upp.

Kaféet ligger vid tessinparken på östermalm och heter Himmelska hundar. De har latte och paj och lite lättare lunch om det skulle vara något. :)
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Du tänker nog på årstafältet, tycker att det är ett helt okej promenadstråk..men du har rätt. Mååånga går med sina hundar där och mycket få har koll på dem....vad är årstaskogen?
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Tror att det är skogsremsan utmed vattnet som avses. Mittemot söder (taskigt förklarat). Årstaviken typ? (Jag tror att min hjärna precis gick och la sig för övrigt... :p)
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Hmpf, dumt att ni verkar befinna er på fel sida av stan allihop :p
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Vi bor ganska precis mellan årstaberg och älvsjö! Hänger gärna med på lite promenader, kul med både sällskap och nya stigar! Å hundkafe hade jag ingen aaaning om! :O Kul det vore!
Jobbar dagtid nästa vecka förståss, men vid lunch kan vi ju.
Inte får man ha med hund på mässan om man bara är besökare va?
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Hallå allihopa!
Vill någon bestämma något nästa vecka? Fika, promenad eller annat?

:)
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Kanske promenad med möjlighet till lössläpp vore nåt?:D Onsdag-fredag är väl mina bästa dagar då helgen är bokad åt utställningen och jag inte är helt säker på när jag åker hem efter det även om jag tror att den måndagen oxå kan funka. Även jag är flexibel:D (älskar att odjuren får åka gratis i sthlm:bump: )
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Meeen... Hundön på drottningholm kanske vore något då? Mycket plats att rejsa på med vatten runt (rymningssäkert ;)). Brukar vara en del vovvar där på dagarna + att man kan titta på slottet. :)

Annars finns det ju någon hundrastgård på Årstafältet, även om jag aldrig varit där..
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Vatten utgör inget rymningssäkert hinder för min tokhund(även om hon sällan simmar utan sällskap):angel:

Men visst det låter som något ändå och så slår man två flugor i en smäll = miljötränar i storstad + hundpromenad/lek. Men jag är en såndär velig människa:o så bestäm nåt så hakar jag på:D

Förresten.. Ziva har börjat bete sig lite mysko och jag misstänker att hennes första löp är på G. Är det något som gör att vi bör åtminståne hålla oss i koppel eller kanske inte ses alls om det blir så att det börjar? (världens bästa timing som vanligt:cool:)
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Mina borde inte vara något problem vad gäller löp. Gamlingen är kastrat och lillen är som sagt bara 16 veckor och fattar ingenting sånt än. Dock kan det ju bli lite knepigt var man ska gå i så fall om man vill ha lösa vovvar. Hm.. Ska fundera lite.
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Vi är gärna på, bestäm en tid så ska jag se om jag kan fixa det med jobbet!
Vad är det för storlekar/ålder på era hundar?
Vår är drygt 5 månader och av dvärgpudelsize. Vill inte släppa honom med större hundar ännu pga skaderisken.
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Jag har två stycken Liten Münsterländer. Abbe (6,5 på väg mot sitt sjunde år) brukar inte bry sig mer än lukta lite, han är inte sån att han springer över andra hundar, snarare att han säger ifrån om de är för vildsinta. Hatjoär fyra månader och väger idag runt 14 kg, men är rätt snäll av sig när han leker med andra.
 
Sv: rastgård/promenadslinga Årsta

Ziva blir 1år på onsdag och väger uppåt 20kg. Hon är fortfarande sådär valpigt klumpig men har faktiskt förvånat mig och lekhälsat ganska fint på små hundar (Hon blev alldeles kär i mopsen på senaste hundhursen).

Men nu kom jag på en grej! Hade ju alldeles glömt bort att pälsmonstret blir 1 när vi är i sthlm så vad sägs om födelsedags firande på onsdag på det där hundkafét?:idea: Om ni inte tycker det blir för långt bort förstås;)

Ziva älskar visserligen att springa lös men börjar hon löpa o sånt kanske det ändå är bäst att hålla henne i koppel. Men blir det "bara" promenad kanske man kan gå en slinga där det finns möjlighet till det så kan man känna av hur det funkar just den dagen:laugh:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 456
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp