Rastlös & påhittig häst

G

GeeBee

Nu är det så att vi har en väldigt rastlös D-ponny hemma. Han biter på allt, har allt som kommer i hans närhet i munnen och gnager och slickar på allt och alla. Han är väldigt påhittig av sig också och gör saker som en häst inte borde göra x'D. Han har till och med dragit in en STOR presenning i hagen & skrämde skiten ur hans hagkompis. Finns det någon leksak eller något annat liknande man kan ge denna hästen att leka med i stället för att bita sönder grimskaft, krubbor, slicka på alla människor i närheten? ;)
OBS: Han har saltsten och går ute från morgon till kväll. :bump:
 
Sv: Rastlös & påhittig häst

exakt så var en av mina hästar också. JAg skaffade en så kallad "stress boll för grisar". en stor rund boll i hårplast helt enkelt. det fungerade väldigt bra på min polla iaf, hon tyckte det var jättekul att pyssla med den. =)

tyvärr vet jag inte var den finns att köpa, då jag fick den av en granne. men ngt liknande kanske , bara en tanke :P
 
Sv: Rastlös & påhittig häst

Jag har till min pålle, stammar som han har i ett hörn o boxen, funkar bra för min pålle. Har ockå.. vad man nu kallar det, men det är en slicksten som hänger i taket som finns i äpple/banan/morotsmak som man slickar på, men när dom gör det så sitter den inte fast utan det snurrar runt, Men den är inte lika bra, tycker jag. MVH Farre_
 
Sv: Rastlös & påhittig häst

okejj, jag har använt någon boll för hundar som man lägger godis i. Men den är endast kul tills godiset är slut xD
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 261
Senast: Acto
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: MissFideli
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 103
Senast: Fiorano
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 212

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp