Rättighet att få gå utan BH fast man har "större" byst?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Ämnet aktualiserades idag när jag pratade med en släkting. Jag har storlek 65G i BH, vilket dock låter större än vad det är, men ändock är lite över snittet.
Min BH-storlek till trots går jag rätt ofta utan BH. Aldrig i "officiella" sammanhang som i skolan, på jobbet etc. Däremot när jag bara är hemma, i stallet, om jag bara ska in och handla något snabbt på Närlivs eller om jag typ ska jobba i trädgården/röja någonstans hemma eller dito hemma hos äldre släktingar. Alltså mer "inofficiella" dito där få eller inga annan ser mig.

Ovanstående fick släktingen att bli fullkomligt rasande. Det var ju helt moraliskt förkastligt, och rent av sexuellt stötande att någon med min BH storlek gick utan BH! Om man hade mindre byst, säg A-B kupa, då var det helt okej att göra det, men hade man större än typ C kupa då skulle man alltid gå i BH så fort man var utanför dörren, för annars var det fruktansvärt stötande för omgivningen, och risken för att utsättas för sexualbrott ökade lavinartat, även om det så var mitt på blanka dagen. Jag höll ju givetvis inte med om detta.

Är lite intresserad av vad ni Bukefalister anser om detta. Tycker ni att det är okej att man går utan BH, även när man har större byst?
 
Ämnet aktualiserades idag när jag pratade med en släkting. Jag har storlek 65G i BH, vilket dock låter större än vad det är, men ändock är lite över snittet.
Min BH-storlek till trots går jag rätt ofta utan BH. Aldrig i "officiella" sammanhang som i skolan, på jobbet etc. Däremot när jag bara är hemma, i stallet, om jag bara ska in och handla något snabbt på Närlivs eller om jag typ ska jobba i trädgården/röja någonstans hemma eller dito hemma hos äldre släktingar. Alltså mer "inofficiella" dito där få eller inga annan ser mig.

Ovanstående fick släktingen att bli fullkomligt rasande. Det var ju helt moraliskt förkastligt, och rent av sexuellt stötande att någon med min BH storlek gick utan BH! Om man hade mindre byst, säg A-B kupa, då var det helt okej att göra det, men hade man större än typ C kupa då skulle man alltid gå i BH så fort man var utanför dörren, för annars var det fruktansvärt stötande för omgivningen, och risken för att utsättas för sexualbrott ökade lavinartat, även om det så var mitt på blanka dagen. Jag höll ju givetvis inte med om detta.

Är lite intresserad av vad ni Bukefalister anser om detta. Tycker ni att det är okej att man går utan BH, även när man har större byst?
Jo men jag tycker det är stötande. Gubbar kan jag bli pilska och glo och våldta en kvinna, speciellt om hon är storbystad OCH ung. Då får hon skylla sig själv, tycker jag, som visat behagen sådär öppet. Det är liksom som att BE om att bli tafsad på och våldtagen! Hoppas SD kommer till makten och inför hemmafruar OCH att kvinnor använder BH! Så de stackars männen inte blir sugna på att våldta. Nån jäkla ordning får det vara faktiskt, tänk på att kvinnor är kvinnor och män är män. Det är GIGANTISKA skillnader mellan könen. Så det bästa är för en kvinna att vara hemma i köket och använda en rejäl BH.
 
Folk ska helt enkelt skita i vad man har och inte har på sig.

Personligen har jag alltid BH eftersom den hjälper mig litegrann att få bättre hållning (vilket jag verkligen behöver!) men visst, ibland orkar jag inte ta på mig den och har inga problem att tex åka upp på byn att handla då. Nu har jag iofs ytterst blygsam byst, 75B, så det är inte så mycket att hålla upp :D

De flesta jag känner med större byst har alltid BH men det är för deras egen skull, det gör helt enkelt ont att vara utan.
 
Jag höll på att gå till jobbet utan bh. :o Det säger en del om hur ofta jag har den på mig. Ingen hade dessutom märkt det under en tjockare tröja. Har väl normalstor byst, på gränsen till mindre, men så länge det är bekvämt för personen och inte gör ont eller nått så får väl folk ha på sig vad de vill. Och jag antar att du inte hade velat gå utan om du hade fått ont av det.
 
Jo men jag tycker det är stötande. Gubbar kan jag bli pilska och glo och våldta en kvinna, speciellt om hon är storbystad OCH ung. Då får hon skylla sig själv, tycker jag, som visat behagen sådär öppet. Det är liksom som att BE om att bli tafsad på och våldtagen! Hoppas SD kommer till makten och inför hemmafruar OCH att kvinnor använder BH! Så de stackars männen inte blir sugna på att våldta. Nån jäkla ordning får det vara faktiskt, tänk på att kvinnor är kvinnor och män är män. Det är GIGANTISKA skillnader mellan könen. Så det bästa är för en kvinna att vara hemma i köket och använda en rejäl BH.
Borde inte risken att utsättas för sexualbrott ÖKA om man har en rejäl push-up?
Jag trodde de flesta pilska gubbar man möter på stan föredrog det framför oreglerade hängpattar.
Men kanske bara jag som fått det om bakfoten?
 
Jag kan inte ha BH då jag inte tål tryck och får utslag som kliar. Alltså har jag gått utan BH i många år nu, ridit utan och tuttarna ser ju ut därefter. Barn har jag ammat också så de, tuttarna alltså är katastrofala. Och har alltid nånting utanpå t-shirten för att inte nån pilsk gubbe skulle få för sig nåt :D.
 
Så länge du har någon form av plagg på överkroppen (på andra ställen än typ stranden) borde det vara helt lugnt. Folk som stör sig kan låta bli att kolla, och folk som okontrollerat kastar sig över främlingars tuttar får väl ta sitt ansvar och ha med sig en övervakare eller stanna hemma.
 
Ämnet aktualiserades idag när jag pratade med en släkting. Jag har storlek 65G i BH, vilket dock låter större än vad det är, men ändock är lite över snittet.
Min BH-storlek till trots går jag rätt ofta utan BH. Aldrig i "officiella" sammanhang som i skolan, på jobbet etc. Däremot när jag bara är hemma, i stallet, om jag bara ska in och handla något snabbt på Närlivs eller om jag typ ska jobba i trädgården/röja någonstans hemma eller dito hemma hos äldre släktingar. Alltså mer "inofficiella" dito där få eller inga annan ser mig.

Ovanstående fick släktingen att bli fullkomligt rasande. Det var ju helt moraliskt förkastligt, och rent av sexuellt stötande att någon med min BH storlek gick utan BH! Om man hade mindre byst, säg A-B kupa, då var det helt okej att göra det, men hade man större än typ C kupa då skulle man alltid gå i BH så fort man var utanför dörren, för annars var det fruktansvärt stötande för omgivningen, och risken för att utsättas för sexualbrott ökade lavinartat, även om det så var mitt på blanka dagen. Jag höll ju givetvis inte med om detta.

Är lite intresserad av vad ni Bukefalister anser om detta. Tycker ni att det är okej att man går utan BH, även när man har större byst?
Jösses. Inte det minsta OK att komma med sådana kommentarer.

Vi lever inte i någon totalitär stat där moralpoliser fängslar kvinnor med olämplig klädsel. :mad:

Tvärtom är detta ett fritt land där man får klä sig som man själv vill!

Kan det vara ett sätt från din s.k. släkting att trycka till dig? I mina ögon verkar det mest så faktiskt.
 
Gå utan bh du, jag har nån mjuk sak nu utan klamrar å skit mest för att folk ska komma fram å komma fram å kommentera mitt utseende endå, orkar inte med enu fler för att folk ser bröstvårtorna.
Å ska det klagas får män ta sitt jäkla ansvar å åtminstone ha nipplecovers dom oxå, vissa skulle säkert må bea av bh med.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp